جنگ را قلب‌ها اداره می‌کنند، نه سیستم‌ها

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نتایج نهایی نبرد را شهادت تعیین می‌کند، نه سلاح. به عبارت دیگر جنگ را سیستم‌ها اداره نمی‌کنند، قلب‌ها اداره می‌کنند. اگر قلب ملتی شکست بخورد، باور و ایمانش شکست می‌خورد.

به گزارش ایمنا، سردار حسین سلامی در پنجمین همایش «یادها و نام‌ها» که به مناسبت هفته دفاع مقدس صبح امروز_ چهارشنبه پنجم مهرماه_ در مجموعه فرهنگی ورزشی ۵ آذر برگزار شد. ضمن بیان اینکه دفاع مقدس نازله‌ای از عاشورا بود، سخن را آغاز و اظهار کرد: عاشورا قله دست‌نیافتنی عالم است که خداوند زیباترین مخلوق هستی را برای کرامت انسان و کسانی که با منطق شرافت، حُریّت، کرامت، جوانمردی، عاطفه و اخلاق زندگی می‌کنند و دفاع از اسلام به میدان فرستاد تا شهید شود. همچنین خدا می‌خواست اهل بیت امام علیهم السلام در سخت‌ترین حالت اسیر شوند تا برای همه تاریخ به عنوان حجت برای مسلمانان بدرخشد و هیچ بهانه‌ای برای ترک میدان جهاد وجود نداشته باشد.

فرمانده کل سپاه پیروزی در دفاع مقدس را مرهون عاشورا دانست و دلیل آن را توضیح داد: جنگ فلسفه، ایمان و انگیزه می‌خواهد. باید این تکاثر از یک سرچشمه الهام‌بخش در زمان و کالبد جان جاری شود تا آن ملت بتواند با الهام گرفتن از این الگوی ناب و کمیاب راه غلبه بر مشرکان، منافقان و کفار را در اوج نابرابری بیابد. می‌توانیم علو ایمان و درخشش آسمان را در آفرینش پیروزی ببینیم؛ آن هم در شرایطی که در اقلیت باشیم.

وی بیان کرد: به اذن خداوند صابران، یعنی آن‌ها که به خدا تکیه می‌کنند و به وعده‌های الهی ایمان دارند و خدایی که بر خود نصر مؤمنان را واجب کرده، مؤمنان را در اقلیت بر کثرت دشمنان پیروز می‌کند. اگر دفاع مقدس نبود، در نبرد با آمریکا هم پیروز نمی‌شدیم. وقتی عاشورا به زمان‌حال منتقل شد قلب‌ها، دل‌ها و ذهن‌ها را مطمئن، گام‌ها را مستحکم و بازوان را قوی کرد و بدین شکل دفاع مقدس شکل گرفت و پیروز شد.

سردار سلامی ادامه داد: آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاد، شاید دیگر تکرار نشود. دفاع مقدس در مجموعه جنگ‌های متعارف و معمول جهان بی‌نظیر است؛ عبور از میادین مین، کانال‌های پر از سوخت، بارش گلوله‌ها، تراکم دشمن، عبور از اروند و شکستن خط کربلای ۴ و ۵، فتح‌المبین و عبور از هور، هیچ‌یک از این صحنه‌ها در تاریخ تکرار نخواهد شد؛ چرا که آن جنگ نقطه تمرکز تمامی تدابیر عالم بود و همه انگیزه‌های قدرت‌های شیطانی و حمایت جهانی و عملیات روانی عالم‌گیر، در حصر اقتصادی قرار دادنِ ما در هیچ جنگی سابقه نداشته و ندارد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این جنگ در دوران طفولیت یک نظام که رهبر و امام آن یک جنگ خارجی را با آن وسعت تجربه نکرده و فرصت سازماندهی قدرت دفاع را پیدا نکرده بود، آغاز و ملت ایران را با تهاجم جهانی مواجه کرد. ذوق‌زدگی دشمن برای در هم شکستن انقلابی که طلوع کرده تا تمدن مبتذل غرب در شرق زمین غروب کند، ساده نیست؛ برای همین دفاع مقدس یک قطعه متوقف‌شده در تاریخ نیست که فقط بتوانیم افتخارات را برای آن دوران بدانیم.

سرلشکر سلامی گفت: ما تحمل عاشورا را در یک نیم روز نداشتیم؛ لذا خداوند آن نیم‌روز را در هشت سال امتداد داد تا تحمل ما افزایش یابد. نتایج نهایی نبرد را شهادت تعیین می‌کند، نه سلاح. به عبارت دیگر جنگ را سیستم‌ها اداره نمی‌کنند، قلب‌ها اداره می‌کنند؛ چرا که پیروزی و شکست مربوط به عالم درون است. پس اگر قلب ملتی شکست بخورد، باور و ایمانش شکست می‌خورد.

منبع: فارس

کد خبر 690965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.