افزایش ۳۲ درصدی سهم فولاد مبارکه از تولید آهن اسفنجی

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه گفت: در سال گذشته میلادی، ایران با تولید ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن آهن اسفنجی، رتبه دوم تولیدکننده جهانی آهن اسفنجی را به خود اختصاص داده که گروه فولاد مبارکه سهم ۳۲.۲ درصدی از این میزان تولید را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایمنا، غلامرضا سلیمی اظهار کرد: ایران در سال گذشته میلادی (از ۱۱ دی ۱۴۰۰ تا ۱۰ دی ۱۴۰۱) ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید کرد که از این میزان گروه فولاد مبارکه (شش مدول و دومگامدول احیا مستقیم فولاد مبارکه، دو مدول احیا مستقیم فولاد هرمزگان و مدول‌های احیا مستقیم فولاد سبا و شرکت فولاد سفیددشت) در بازه زمانی یادشده با تولید ۱۰ میلیون و ۵۹۷ هزار تن آهن اسفنجی سهم ۳۲.۲ درصدی از کل آهن اسفنجی تولیدشده در کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تولید آهن اسفنجی گروه فولاد مبارکه در سال ۲۰۲۱ میلادی به میزان ۱۰ میلیون و ۴۷۳ هزار تن و تولید این نهاده در کل کشور ۳۱ میلیون و ۸۵۰ هزار تن بوده است.

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه به مهم‌ترین دلایل افزایش سهم فولاد مبارکه در تولید آهن اسفنجی کشور اشاره کرد و گفت: افزایش ظرفیت به‌دلیل انجام بهینه‌سازی در بخش‌های ریفورمر و فن‌های مکنده، افزایش راندمان کاتالیست‌ها، افزایش ظرفیت گاز فرایند با افزایش ظرفیت کمپرسور، بهبود پارامترهای کیفی فرایند تولید، کنترل و بهبود پارامترهای کیفی گندله تولیدی بوده است.

سلیمی ادامه داد: این رشد تولید در حالی رقم خورده است که محدودیت گاز در فصل سرما باعث توقف تولید شده است. محدودیت گاز در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل به‌مراتب بیشتر اعمال شده و در سال گذشته میلادی باعث از دست رفتن ۹۸۲ هزار تن تولید شده است.

وی با بیان اینکه استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها، مدیریت و کاهش توقف‌ها، اعتماد به سرمایه‌های انسانی از اهداف شرکت فولاد مبارکه بوده است، خاطر نشان کرد: با وجود محدودیت‌های موجود در مصرف گاز، شرکت فولاد مبارکه توانسته با تکیه بر اهداف تعیین شده در تولید آهن اسفنجی و حفظ سهم گروه فولاد مبارکه موفق عمل کند.

کد خبر 690960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.