ایفل، جایگاه یادبود قربانیان برده‌داری فرانسه

فرانسه سرانجام پس از گذشت پنج سال از اعلام تلاش برای ایجاد بنای یادبود قربانیان برده‌داری در پاریس توسط رئیس‌جمهور کشور، سرانجام مکان بنا را معرفی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فرانسه سرانجام بخش‌هایی از میراث تاریخی ناخوشایند خود را تصدیق کرد و تصمیم گرفت تا بنای یادبود ملی قربانیان برده‌داری در مرزهای خود را در باغ منطقه تروکادروی پاریس واقع در نزدیکی برج ایفل نصب کند. این اقدام پس از پنج سال بحث و بررسی سرانجام پیاده‌سازی خواهد شد و تصمیم‌گیری برای انتخاب مکان بنای یادبود توسط شورایی از مسئولان شهری پاریس و وزارت‌های خارجه آن اتخاذ شده است.

این بنای یادبود همچنین مکانی است که در آن یاد و خاطره چهار میلیون برده در مستعمرات فرانسه، همچنین یاد میلیون‌ها قربانی قاچاق و برده‌داری طی تاریخ در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود.

فرانسه ضمن اعلام این تصمیم برای عموم، خاطرنشان کرد که اهمیت نمادین مکان قرارگیری بنای یادبود ملی قربانیان برده‌داری بسیار بالا است، زیرا اعلامیه حقوق بشر در سال ۱۹۴۸ در این مکان اعلام و امضا شد و موزه انسان در آن قرار دارد.

گرامیداشت ۴ میلیون برده

ایفل میزبان یادبود قربانیان برده‌داری فرانسه

هنوز درباره طراحی بنای یادبود تصمیمی گرفته نشده، اما اعلام شده است که این بنا باید یاد و خاطره حدود ۲۰۰ هزار برده آزاد شده در سال ۱۸۴۸ در مجمع‌الجزایر گوادلوپ، گویان فرانسه معروف به جزیره شیطان، جزیره ریونیون و جزیره مارتینیک را برجسته کند. این جزایر مراکز اصلی کار اجباری بوده‌اند، چراکه اقتصاد آن‌ها بر تولید شکر متمرکز بوده است‌. برده‌داری در فرانسه و مستعمرات آن به‌طور قطعی ۱۷۵ سال پیش لغو شد.

فرانسه اعلام کرد که به‌منظور اعطای مکان ایجاد بنا به هنرمندان و ناظرها به‌طور رسمی، یک روش مناقصه رقابتی توسط ایالت با همکاری شهر پاریس راه‌اندازی خواهد شد. طراحی پروژه نیز دارای ابعاد دیجیتالی خواهد بود تا افرادی که در سرزمین اصلی فرانسه زندگی نمی‌کنند، بتوانند به طراحی آن کمک کنند.

کد خبر 690937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.