انهدام باندهای سازمان یافته سرقت با ۱۲۰۰ میلیارد اموال مسروقه

فرمانده انتظامی استان اصفهان از انهدام ۱۸ باند سازمان‌یافته سرقت و کشف ۱۲۰۰ میلیارد ریال اموال مسروقه و استرداد آنها به مال باختگان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حمید علینقیان‌پور اظهار کرد: با تلاش شبانه روزی و رصد هوشمندانه کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان ۱۸ باند سازمان یافته سرقت در شهریورماه سال جاری شناسایی و منهدم شدند.

وی افزود: این باندها در زمینه سرقت منزل، سرقت اماکن خصوصی، سرقت کابل و تجهیزات انتقال نیرو، سرقت خودرو، سرقت به عنف، سرقت موتورسیکلت، سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو و سرقت احشام فعالیت می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۱,۲۰۰ میلیارد ریال اموال مسروقه در شهریورماه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته مال باختگان شناسایی و اموال مکشوفه به آنها مسترد شدند که این اقدام شادمانی و خرسندی این افراد را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه هیچ موضوعی به اندازه شادمان کردن دل شهروندان خستگی را از تن مأموران انتظامی و کارآگاهان پلیس آگاهی بیرون نمی‌آورد، ادامه داد: کشف و استرداد اموال مسروقه به مال باختگان جزو اولویت‌های پلیس آگاهی استان اصفهان است و کارآگاهان پلیس در این خصوص تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا اموال از دست رفته مال باختگان را بازگردانند.

سردار علینقیان پور با اشاره به تأثیرات منفی جرم سرقت بر امنیت و احساس امنیت جامعه، گفت: با توجه به گران شدن کالاها و اجناس، مسلم است که از دست دادن اموال مردم توسط سارقان چه ضربه روحی و روانی سختی به آنها وارد و زندگی افراد را دچار می‌کند.

وی اضافه کرد: مجموع اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته توسط مأموران انتظامی و کارآگاهان پلیس آگاهی منجر شده تا در شهریورماه امسال شاهد کاهش ۱۲.۷ درصدی سرقت منزل، کاهش ۴۰ درصدی سرقت مغازه، کاهش ۱۲.۷ درصدی سرقت اماکن خصوصی، کاهش ۴۹.۶ درصدی کیف‌قاپی، کاهش ۵۳.۶ درصدی جیب‌بری و در مجموع کل سرقت‌ها نیز کاهش چهار درصدی باشیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه وقوع حتی یک مورد سرقت در جامعه هم برای ما قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا با همکاری دستگاه قضائی، فضا را برای سارقان و به خصوص خریداران اموال مسروقه که در اصل زمینه‌ساز و مشوقان اصلی سارقان هستند، ناامن کنیم و جامعه را به سمتی پیش ببریم که مردم از دست سارقان در امان باشند.

کد خبر 690917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.