خرمشهر و آبادان نماد مقاومت در جبهه زنان است

استاندار خوزستان گفت: خرمشهر و آبادان نماد مقاومت در جبهه زنان و خواهران است، این شهرها نشان دادند که خواهران انقلابی ما پیش‌تر از رزمندگان در دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر حسینی‌محراب امروز _ چهارشنبه پنجم مهرماه_ یادواره شهدای شکست حصر آبادان اظهار کرد: شکست حصر آبادان سیب حرکت‌های جهادی بعدی رزمندگان ما در تمامی صحنه‌های جنگ با عراق شد.

وی افزود: ریشه پیروزی در حصر آبادان این بود که رزمندگان بعد از فراز و فرودهایی که با بنی‌صدر رئیس جمهور وقت داشتند، یک عملیات تلفیقی میان ارتش و سپاه به فرمان حضرت امام خمینی (ره) شکل دهند و یک کار سخت و نشدنی به تصورعراقی‌ها با یک برنامه‌ریزی انجام و حصر آبادان شکسته شد و مقدمه‌ای شد برای آزادی خرمشهر و سایر پیروزی‌های دیگر در دوران جنگ شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: خرمشهر و آبادان نماد مقاومت در جبهه زنان و خواهران هستند، این شهرها نشان دادند که خواهران انقلابی ما حتی پیش‌تر از رزمندگان در دوران دفاع حضور داشتند.

حسینی‌محراب تاکید کرد: همان‌گونه که بانوان در کرسی‌ها و مدارج علمی از آقایان جلوتر رفته‌اند، امیدواریم در دیگر زمینه‌های تقویتی و هدایتی نیز جلوتر باشند.

وی با اشاره به اینکه آبادان نماد اسوه و مقاومت برای رزمندگان بود، اضافه کرد: آبادان حق عظیمی بر گردن ما دارد و رزمندگان برای آن احترام ویژه‌ای قائل بودند و به عنوان یک مکتب فکری و حماسی در جنگ مشاهده شد.

استاندار خوزستان با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور به خوزستان، ادامه داد: برای توسعه آبادان اقدامات خوبی انجام شده و در دومین سفر رئیس‌جمهور نیز مصوبات خوبی انجام شد که امیدوارم با تخصیص بودجه در نیمه دوم سال بتوانیم اقدامات مناسبی در زمینه‌های مختلف انجام دهیم.

کد خبر 690909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.