عملکرد دستگاه‌های اجرایی و امدادی شهرستان پیشوا در برگزاری مانور لحظه صفر مناسب بود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی و امدادی شهرستان پیشوا در برگزاری مانور لحظه صفر مناسب بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد یزدی مهر، امروز _چهارشنبه پنجم مهرماه_ در حاشیه برگزاری مانور لحظه صفر مدیریت بحران که در پیشوا برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس دستور استاندار تهران مبنی بر آمادگی لازم شهرستان‌های استان برای مواجهه و مقابله با حوادث و مخاطرات طبیعی، امروز مانور لحظه صفر در شهرستان پیشوا برگزار شد.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری این مانور افزود: همزمان با ساعات اولیه صبح امروز، فراخوان حادثه از سوی فرمانداری پیشوا مبنی بر وقوع حادثه زلزله ۵.۸ ریشتری در این شهرستان که سبب تخریب بخش‌های عظیمی از منازل و مناطق مسکونی و بخش‌های مختلف از این منطقه شده بود به دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان اعلام و رؤسای تمام دستگاه‌ها در کوتاه‌ترین زمان در محل سالن جلسات فرمانداری، نیروهای ارزیاب هلال‌احمر برای جست‌وجو و نجات در صحنه حادثه حاضر، گزارش‌ گیری‌ها انجام و شبیه‌سازی در شهرک صنعتی انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با بیان اینکه به دلیل ایجاد آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی و به طور خاص وقوع زلزله، این مانور در شهرک صنعتی پیشوا شبیه‌سازی شد، گفت: بر همین اساس از دستگاه‌ها خواستیم که تجهیزات را در شهرک صنعتی گسیل کنند تا این آمادگی و تمرین ایجاد شود.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری جلسه و دریافت گزارش اقدامات دستگاه‌ها و پیش‌ نویس تجهیزات ارسالی، گفت و شنود در خصوص مخاطره و حوادث و اتفاقات رخ داده و ارزیابی دقیق تمام دستگاه‌ها از حادثه انجام شد و تجهیزات گسیل شده مورد بررسی و راستی آزمایی قرار گرفتند و تذکرات لازم در این خصوص ارائه و تمام اقداماتی که در صحنه حادثه توسط تمام دستگاه‌ها انجام شده بود، اعلام شد.

فرونشست و خشکسالی مخاطرات اصلی پیشوا / ‏وقوع‬ زلزله همیشه محتمل است

یزدی مهر با بیان اینکه پیشوا متأثر از گسل‌هایی است که اطراف شهرستان وجود دارد و همواره خطر زلزله این منطقه را تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: فرونشست و خشکسالی از پدیده‌های قالب و مخاطرات اصلی این شهرستان به حساب می‌آید که باید برنامه‌ ریزی های دقیق و هم‌افزایی‌ های منسجم توسط دستگاه‌ها این مخاطرات و تهدیدات به فرصت تبدیل و از برداشت بی‌رویه آب و حفر چاه‌های غیرمجاز جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه خطر به وقوع پیوستن زلزله همیشه محتمل است، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه در مرحله پیش از وقوع و آمادگی چاره‌اندیشی‌ های لازم انجام شود و در این راستا تاب‌ آوری از دو منظر مردم و دستگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران بر ضرورت فرهنگ‌سازی و آموزش تاب‌ آوری توسط مسئولان جهت کاهش صدمات جانی و مالی به مردم و ضررهای ناشی از آن به دولت و کشور تاکید کرد و گفت: این فرهنگ‌سازی‌ها مردم را در حالت آماده قرار می‌دهد تا بتوانند در مواقع بحران و اضطرار اقدامات خود پیشگیرانه را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

وی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و امدادی شهرستان پیشوا در برگزاری مانور لحظه صفر را مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: دستگاه‌های حاضر در این مانور نسبت به اقدامات واقف بودند و عملکرد مناسبی داشتند، اما تجهیزات شهرستان نیاز به تعمیر و اورهال و تجهیز دارد که با رویکرد تأمین اعتبار این موضوع برطرف خواهد شد.

یزدی مهر با بیان اینکه موضوع آموزش مورد تاکید است، اظهار کرد: در این مانور بر آموزش دستگاه‌ها به خصوص آموزش قانون مدیریت بحران و مانورهای موضوعی تاکید شد که در دستور کار تمام دستگاه‌ها و ادارات شهرستانی قرار بگیرد.

کد خبر 690908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.