گرگان میزبان هنرمندان آیینی و سنتی چین و تاجیکستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه گرگان میزبان هنرمندان آیینی و سنتی چین و تاجیکستان است، گفت: بیست و یکمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی هفتم تا یازدهم مهرماه در گرگان اجرا خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان محمد رعیت، اظهار کرد: ۲۲ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی تقاضای حضور در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آئینی و سنتی داشتند که آثار هنرمندان کشورهای چین و تاجیکستان برای اجرای آثاری که نمایشگر گوشه‌ای از اشتراکات آئینی و سنتی است در گرگان اجرا خواهد شد.

وی افزود: چین و تاجیکستان همانند ایران به هویت فرهنگی توجه ویژه‌ای دارند و معتقدند آئین‌ها، سنت‌ها و رسوم برای هر کشوری غنای فرهنگ را به ارمغان خواهد آورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: در نمایش‌های آئینی و سنتی زبان موسیقایی، آواها، رنگ‌ها و حرکت، وجه اشتراکات بین‌المللی است. آئین‌های سنتی اصلی‌ترین شیوه‌های نمایشی دنیا است که پیشینه و تاریخچه غنی داشته و مورد توجه اقشار مختلف قرار می‌گیرد.

رعیت اضافه کرد: بیست و یکمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی با حضور هنرمندان داخلی و چند هنرمند از چین و تاجیکستان در گرگان برگزار خواهد شد.

میزبانی گلستان از بیست و یکمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی فرصتی برای مردم استان بوده تا با نمایش‌های آئینی اقوام، سنن و کشورهای مختلف آشنا شوند.

کد خبر 690897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.