ملت ایران با ایثارگری اجازه تصرف خاک کشور را به بیگانگان نداد

فرمانده لشکر ۲۸ پیاده کردستان گفت: ملت ایران در شرایط دشوار جنگ با فداکاری و ایثارگری به مقابله با دشمن بعثی و استکبار جهانی برخاست، شکستی مذبوحانه را به صدام تحمیل کرد و نگذاشت حتی یک وجب از خاک این سرزمین به دست بیگانگان بیفتد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر حمیدرضا رحمت‌پور امروز _چهارشنبه پنجم مهرماه_ در ویژه برنامه روایتگری دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگر که به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس در نهاد کتابخانه‌های عمومی کردستان برگزار شد، با تاکید بر نقش مهم شهدا، جانبازان و آزادگان در تأمین امنیت کشور، اظهار کرد: امنیت کنونی کشور مرهون جانفشانی‌ها، ایثارگری‌ها و دلاورمردی‌های این قشر است.

وی افزود: جنگ زمانی بر ملت ایران تحمیل شد که انقلاب اسلامی تازه به ثمر نشسته بود و این امر شرایط سختی را برای کشور به همراه آورد.

فرمانده لشکر ۲۸ پیاده کردستان ادامه داد: صدام با پشتیبانی استکبار جهانی از سه جبهه به سوی ایران اسلامی حمله کرد و هدفش تصرف مناطقی از ایران اسلامی و نابودی کشور بود.

وی تصریح کرد: ملت ایران در آن شرایط سخت با فداکاری و ایثارگری به مقابله با دشمن بعثی و استکبار جهانی برخاست و شکستی مذبوحانه را به صدام تحمیل کرد و نگذاشت حتی یک وجب از خاک این سرزمین به دست بیگانگان بیفتد.

امیر رحمت‌پور گفت: جنگ مقدس نیست، اما بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و جانبازان و کسانی که برای حفاظت از این مرز و بوم جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و دلاورانه جنگیدند مقدس است.

وی با بیان اینکه مردم کردستان نقش مهمی در دفاع از این سرزمین دارند، افزود: کردستان به تعبیر رهبر معظم انقلاب «سرزمین مجاهدت‌های خاموش» است و در راه دفاع از ایران اسلامی مردان و زنان بسیاری جان خود را فدا کرده‌اند.

فرمانده لشکر ۲۸ پیاده کردستان در ادامه با اشاره به نقش مهم کتاب و کتابخانه در ترویج ایثارگری‌ها و رشادت‌های شهدا و رزمندگان، افزود: این نهاد فرهنگی محیط بسیار ارزشمندی است که می‌تواند آگاهی و بصیرت را در جامعه ترویج دهد.

ملت ایران با ایثارگری اجازه تصرف خاک کشور را به بیگانگان نداد

حمایت کتابخانه‌های عمومی از نویسندگان حوزه دفاع مقدس

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این برنامه بر وظیفه خطیر کتابخانه‌ها در انتقال مفاهیم ارزشی تاکید کرد و گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی برنامه‌های بسیار اثرگذاری را در این حوزه برگزار می‌کند.

معصومه حسنی خونسار تصریح کرد: کردستان به عنوان یک استان مرزی سرشار از ایثارگری و جانفشانی زنان و مردانی است که با تمام وجود از کیان مقدس ایران اسلامی دفاع کرده‌اند و لازم است این رشادت‌ها برای نسل امروز روایت شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس کتابخانه‌های عمومی از نویسندگانی که در حوزه دفاع مقدس فعالیت می‌کنند به شیوه‌هایی از جمله خرید و توزیع کتاب در کتابخانه‌ها، معرفی و رونمایی کتاب و برگزاری نشست‌های کتاب خوان حمایت می‌کند.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از حسن بدخشانی، امیدسیدمحمودی، مردعلی پرویزی و عبدالله علیایی به عنوان فرزندان شهید و ایثارگران شاغل در کتابخانه‌های عمومی کردستان تجلیل به عمل آمد و اداره کل کتابخانه‌های عمومی نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس از امیر حمیدرضا رحمت پور فرمانده لشکر ۲۸ پیاده کردستان تقدیر کرد.

کد خبر 690887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.