پیش‌بینی بارش‌های سیلابی در پاییز و زمستان امسال

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان از پیش‌بینی بارش‌های سنگین پاییزی و زمستان بالاتر از حد نرمال و احتمال هشدار سیلاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا خورشیدی امروز _چهارشنبه پنجم مهرماه_ با اشاره به آمادگی همه دستگاه‌ها برای جلوگیری از خسارات احتمالی و غافلگیر نشدن از بارش‌های بالاتر از حد نرمال در پاییز و زمستان، اظهار کرد: طی پاییز امسال وقوع بارش‌های به هنگام و حتی زود هنگام در استان پیش‌بینی شده که از دهه سوم مهر ماه امسال در مناطق غرب و شمال استان آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در ماه‌های آبان و آذر بارش‌ها در نیمه غربی و جنوب اصفهان، مناطق هم‌مرز با استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال‌وبختیاری شدت می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان افزود: وقوع بارش‌های بالاتر از نرمال در غرب و جنوب غرب و سر چشمه‌های حوضه آبریز زاینده رود از دهه سوم مهر و طی ماه‌های آبان و آذر پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در سال آبی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲، میانگین بارش استان ۱۴۲ میلیمتر و تقریباً برابر با دوره بلند مدت این خطه بود، تصریح کرد: به علت تداوم کاهش بارندگی استان طی سه سال متمادی و دمای فراتر از نرمال بین یک تا دو درجه سلسیوس در تابستان، افزایش تبخیر و کاهش رطوبت خاک شرایط تشدید خشکسالی برای استان کماکان محسوس است.

خورشیدی با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات یک دوره ۱۰ ساله تا پایان مرداد ماه امسال ۹۶ درصد مساحت استان را خشکسالی با شدت مختلف دربرگرفته است، گفت: بهبود شرایط بارندگی در استان اصفهان طی پاییز امسال نسبت به پاییز سه سال گذشته انتظار می‌رود.

کد خبر 690883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.