معدن طلای قلقله سقز یکی از پروژه‌های پیشران استان کردستان است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: معدن طلای قلقله سقز یکی از پروژه‌های پیشران استان کردستان محسوب می‌شود که بهره‌برداری از آن نیازمند سرمایه‌گذاری دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی صمت کردستان، بختیار خلیقی امروز _چهارشنبه پنجم مهرماه_ در کارگروه رفع مشکلات معدن طلای قلقله سقز (شرکت توسعه معادن طلا کردستان) که در سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه شرکت توسعه طلای کردستان در سقز در تیرماه سال ۱۴۰۱ حسب دستور استاندار آغاز شد.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک از این پروژه بازدید به عمل می‌آید، افزود: کارگروهی جهت شناسایی و رفع مشکلات پیش روی اجرای این پروژه تشکیل شده تا پس از بررسی مشکلات، در خصوص رفع آنها تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان به سرمایه‌گذاری شرکت شستا در این پروژه اشاره کرد و گفت: برای ساخت کارخانه و معدن قلقله سقز انتظار می‌رود دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم را داشته باشند.

خلیقی ادامه داد: همچنین انتظار می‌رود شرکت شستا برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تولیدی، صنعتی و معدنی در دیگر شهرستان‌ها ورود کرده، تا شاهد توسعه و تحول در استان باشیم.

معدن طلای قلقله سقز یکی از پروژه‌های پیشران استان کردستان است

وی با بیان اینکه معدن طلای قلقله سقز یکی از پروژه‌های پیشران استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد اولیه اجرای این طرح است و در مجموع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تا پایان سرمایه‌گذاری نیاز است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: کارخانه در ۱۵ کیلومتری محور سقز - بانه قرار داشته و ۲۲ کیلومتر از معدن فاصله دارد. ظرفیت کارخانه در حال حاضر ۵۰۰ هزار تن در سال است و انتظار می‌رود راه دسترسی معادن که ۶ و نیم کیلومتر است فراهم شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم دستگاه‌های اجرایی از جمله محیط زیست و منابع طبیعی حمایت‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.

کد خبر 690803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.