آموزش و پرورش تنها در حوزه نظارت بر سرویس مدارس فعال است

رئیس اداره اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان تهران با بیان اینکه سال گذشته بعد از بررسی وضعیت سرویس مدارس با نارضایتی عمومی در خصوص سرویس مدارس مواجه شدیم، گفت: سال گذشته در خصوص سرویس مدارس مشکلاتی وجود داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وجیهه اله پرویزی در برنامه زنده تلویزیونی تهران بیست، با بیان اینکه سرویس‌های پیشنهادی مدارس اطمینان بیشتری به والدین می‌دهد، اظهار کرد: این در حالی است که سال گذشته بعد از بررسی وضعیت سرویس مدارس با نارضایتی عمومی در خصوص سرویس مدارس مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته در خصوص نرخ سرویس مدارس انسجام و وحدت رویه به وجود نیامد و چندین بار این نرخ عوض شد، افزود: در اکثر کشورهای توسعه یافته این حوزه به مدیریت شهری واگذار می‌شود؛ شائبه‌هایی در خصوص سود زیاد آموزش و پرورش از سرویس مدارس مطرح شد و به همین دلیل گروهی متخصص در وزارت کشور برگزار شد تا این موضوع آسیب‌شناسی شود و در شهریورماه آئین نامه جدید جایگزین آئین نامه سال ۸۷ شد و در آئین نامه جدید شورای عمومی حمل و نقل باید تشکیل شود.

رئیس اداره اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان تهران تصریح کرد: در ساختار قبلی یک سامانه متعلق به آموزش و پرورش داشتیم، اما اعلام کردیم که وزارت کشور سامانه‌ای طراحی کند، از این رو وزارت کشور سامانه سپند را طراحی کرد و تمام مسائل مربوط به سرویس مدارس باید در این سامانه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تاکسی‌های اینترنتی اطلاعات برخط می‌دهند و سازمان تاکسیرانی نیز به دنبال برخط کردن اطلاعات است، سال گذشته در خصوص سرویس مدارس مشکلاتی وجود داشت.

پرویزی گفت: در شورای حمل و نقل هماهنگی استان تهران تمام هماهنگی‌های لازم را خواهیم داشت تا خدمات به بهترین نحو ارائه شود، سامانه سپند هنوز در حال به‌روزرسانی است و اعلام شده که اطلاعات در حال حاضر به صورت فیزیکی در مدارس نگهداری شود، همچنین شورای مرکزی انجمن‌های اولیا و مربیان را درگیر این موضوع کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون و ساختاری که ابلاغ شده از طرف هیئت دولت، متولی اصلی بحث اجرای سرویس مدارس در زمینه پیمانکار، نرخ و نوع اجرا، شهرداری است و آموزش و پرورش تنها در حوزه نظارت فعال بوده و شورای حمل و نقل استان تهران در این خصوص تصمیم‌گیرنده است.

قوه قضائیه می‌تواند به تخلف تپسی ورود کند

محمد علی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: در حال حاضر هنوز شکایتی به تعزیرات اعلام نشده است، اما اگر تخلفاتی صورت گیرد با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: از آنجا که صلاحیت سازمان تعزیرات در حوزه اضافه دریافتی از سرویس مدارس است و نظارت بر عملکرد سرویس‌ها در حوزه وظایف آموزش و پرورش بوده، ممکن است این سرویس‌ها تخلف رفتاری داشته باشند یا بیش از ظرفیت دانش‌آموز سوار کنند؛ چون در این کار منفعت وجود دارد و سرویس‌های مدارس مازاد بر تعداد ظرفیت دانش‌آموز سوار می‌کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: سرویس مدارس به صورت مستقیم با تعزیرات ارتباط پیدا نمی‌کند، اینکه تپسی با مردم قرارداد بسته و پول دریافت کرده، اما خدماتی نداده در قالب جرم تحصیل مال به طرق نامشروع از طریق قوه قضائیه قابل پیگیری است.

وی اضافه کرد: در بعضی از کشورها سرویس مدارس متحدالشکل است، حتی در روستاها نیز مردم همه این سرویس‌ها را می‌شناسند، از این رو باید سازوکاری برای سرویس مدارس طراحی شود تا از این وضعیت رها شویم، افراد می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۵ شکایت خود را پیگیری کنند.

کد خبر 690796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.