احداث جاده جدید تا اینچه‌برون کمک زیادی به پیشرفت استان می‌کند

استاندار گلستان خواستار تسهیل در روادید میان ایران و ترکمنستان از مرز اینچه‌برون شد و گفت: بازسازی و احداث جاده جدید تا اینچه‌برون و اتصال آن به بندر بین‌المللی ترکمن‌باشی برای استان گلستان و کشور ایران دارای اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌محمد زنگانه صبح امروز _ چهارشنبه پنجم مهرماه _ در دیدار با سفیر ترکمنستان، اظهار کرد: با توجه به تأکید دولت سیزدهم به توسعه دیپلماسی اقتصادی خواستار توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور هستیم.

وی به امضای یک سند یادداشت تفاهم با کشور ترکمنستان در حضور رئیس‌جمهور دو کشور اشاره کرد و افزود: با اتصال کریدور شمال به جنوب از طریق گلستان می‌توان تجارت با کشورهای همسایه به‌خصوص ترکمنستان را گسترش داد.

استاندار گلستان خواستار تسهیل در روادید بین ایران و ترکمنستان از مرز اینچه‌برون شد و خاطرنشان کرد: بازسازی و احداث جاده جدید تا اینچه‌برون و اتصال آن به بندر بین‌المللی ترکمن‌باشی برای استان گلستان و کشور ایران بسیار دارای اهمیت است.

زنگانه راه‌اندازی بازارچه مشترک در اینچه‌برون و حسنقلی گمیشان را یکی دیگر از اقدامات مهم در راستای توسعه روابط تجاری بین دو کشور دانست و اضافه کرد: ایجاد سرکنسولگری ترکمنستان در گلستان باتوجه‌به جمعیت قابل‌توجه برادران ترکمن در گلستان یکی دیگر از خواسته‌های ما به شمار می‌رود.

وی به فراهم‌سازی تهاتر کالا و مبادلات با پول ملی دو کشور و برقراری پروازهای مستقیم از گرگان به عشق‌آباد تأکید و تصریح کرد: این اقدام به افزایش تردد در حوزه گردشگری دو کشور کمک زیادی خواهد کرد.

استاندار گلستان ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‌نامه میان دانشگاه نیازف و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، ادامه داد: متخصصان با این تفاهم‌نامه به‌صورت جدی به مباحث محیط زیستی و ریزگردها ورود خواهند کرد.

زنگانه توسعه روابط تجاری با ترکمنستان را منجر به گسترش تجارت چمدانی و تردد مسافری از مرز اینچه‌برون همانند مرز سرخس و باج‌گیران دانست و گفت: هرچند که در حال حاضر هم در مرز اینچه‌برون تردد کامیون‌ها از صفر به روزانه ۱۴۰ کامیون رسیده است؛ اما با باید تردد تسهیل در این روند، تعداد خودروهای ترانزیتی در این مسیر افزایش خواهد یافت.

وی خواستار تسهیل در روابط گمرکی دو کشور و حذف تعرفه‌های ترانزیتی تا ۳۰ کیلومتر شد و اضافه کرد: افزایش ساعت کاری و عادی سازی تردد در این محور حمل بین المللی از دیگر مواردی است که با موافقت دو کشور باید انجام شود.

کد خبر 690781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.