ثبت‌نام ۵۸ هزار دانش‌آموز اصفهانی در «سفیر مهر» برای استفاده از سرویس مدرسه

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۸ هزار نفر در سامانه سفیر مهر ثبت درخواست سرویس مدرسه کردند، گفت: ۴۶ شرکت حمل‌ونقل دانش‌آموزی زیر مجموعه این سازمان در حال مسیربندی دانش آموزان هستند.

محمد پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با نرخ کرایه‌ها و ناوگانی که قرار است به سرویس مدارس اضافه شود، اظهار کرد: سامانه سفیر مهر از ششم شهریورماه در اختیار عموم قرار گرفته است و از والدین درخواست شد که در صورت تقاضای سرویس، در این سامانه ثبت نام کنند.

وی افزود: تاکنون حدود ۵۸ هزار نفر در این سامانه ثبت درخواست سرویس مدرسه کردند و اطلاعات ۱۹۰۰ مدرسه در این سامانه بارگذاری شده است که اطلاعات ۶۵۰۰ راننده در این سامانه وجود دارد.

وی افزود: همانطور که در صفحه اول ورود به سامانه سفیر مهر ذکر شده است، سرویس مدارس به صورت جمعی انجام می‌شود و در صورت وجود سرویس و مسیر، امکان سرویس‌دهی وجود خواهد داشت، بنابراین با توجه به پراکندگی مدارس و مسیرها، تعدادی از درخواست‌ها در سرویس قرار نمی‌گیرد که در سنوات گذشته نیز همین‌طور بوده است و دانش‌آموزان از سایر سییستم‌های حمل‌ونقلی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این فاصله زمانی ۴۶ شرکت حمل‌ونقل دانش‌آموزی که زیر مجموعه سازمان تاکسیرانی هستند، به مدارس مربوطه اختصاص داده شده و در حال مسیربندی دانش‌آموزان هستند.

وی تصریح کرد: اگر بنا به هر دلیلی درخواست دانش‌آموزی تعیین تکلیف یا تأیید نشده است، می‌تواند با استفاده از شماره تلفن‌ها و آدرس شرکت که در سامانه وجود دارد، استفاده کنند و موضوع را پیگیری کنند.

پرورش افزود: طبق گزارش ارائه شده، شرکت زیرمجموعه سازمان تاکسیرانی درخواست دانش آموزان را تعیین تکلیف کرده و در صورتی که امکان سرویس‌دهی بوده است، درخواست‌ها را تأیید کرده و درخواست پیش‌پرداخت به خانواده‌ها ارائه شده است.

امسال نرخ سرویس مدارس به‌صورت سیستمی محاسبه می‌شود و سعی می‌کنیم تا ۲۰ روز آینده نرخ‌ها و کیلومترها مشخص و از طریق سامانه سفیر مهر به خانواده‌ها اعلام شود.

وی درخصوص پیش پرداخت سرویس مدارس تصریح کرد: بر اساس مصوبه کارگروه ماده ۱۸، حداقل یک و نیم تا دو میلیون تومان مبلغ پیش پرداخت است که خارج از این عدد و رقم بالاتر تخلف محسوب می‌شود و از خانواده‌ها درخواست داریم مبلغ بالاتری پرداخت نکنند و در این خصوص به سازمان تاکسیرانی گزارش دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان اظهار کرد: این پیش پرداخت اولیه است که ابتدا و تا زمان قرارداد پرداخت می‌شود و پس از مشخص شدن قرارداد، مبلغ کامل و نرخ اعلام خواهد شد.

وی در خصوص نحوه تصویب نرخ‌ها با بیان اینکه نرخ سرویس مدارس بر اساس تعرفه مصوب در سامانه سفیر مهر بارگذاری خواهد شد، گفت: این نرخ طبق مسافت منزل تا مدرسه دانش‌آموز و میزان مسافت به کیلومتر محاسبه می‌شود که امسال نرخ یک ماه کرایه سرویس دانش‌آموزان برای کوتاه‌ترین مسیر به ازای یک کیلومتر، ماهانه ۷۱۵ هزار تومان است و با افزایش مسافت، مبلغ نیز بیشتر خواهد شد.

پرورش با بیان اینکه امسال نرخ سرویس مدارس به‌صورت سیستمی محاسبه می‌شود و براساس تعرفه مصوب اعلام خواهد شد، افزود: نرخ مصوب در سامانه بارگذاری شده است، اما باید مسیربندی انجام و راننده مشخص شود که در بعضی مسیرها این اقدامات انجام شده است که سعی می‌کنیم تا ۲۰ روز آینده نرخ‌ها و کیلومترها مشخص و از طریق سامانه سفیر مهر به خانواده‌ها اعلام شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: سامانه سفیر مهر بسته شده است، اما امکان رصد سرویس‌دهی در سامانه وجود دارد و افرادی که گذشته ثبت‌نام کردند، می‌توانند به سامانه مراجعه کرده و تأیید وضعیت حال دانش‌آموز و پیش‌پرداخت را رصد کنند.

پرورش خاطرنشان کرد: سرویس‌دهی مدارس در حال انجام است، اما امکان دارد روزهای ابتدایی سال تحصیلی کمی تأخیر وجود داشته باشد که این مشکل نیز در اسرع زمان رفع خواهد شد.

کد خبر 690741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حلیمه جاویدنیا IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    1 0
    به نطر شما دانش اموز نان شب برای خوردن نمیخواد؟تاکسی خطی هم سوار بشی هزینه کل مسیر رو از ۴ نفر میگیرن. چجوری شده ۶ تا دانش اموز دبستانی برای رفت و برگسشت به مدرسه هر روز باید ۶ تا پول اسنپ رفت و برگشت بدن به راننده تاکسی؟مگه ۶ نفر رو ۶ بار در روز میبره مدرسه!!!!!!دو تا بچه ۲۳ ملیون پول سرویس!!!!!کی گفته یک کیلومتر رو باید ۳ کیلومتر حساب کنید!!!!!!!این نان حرامه خرامه