پروژه خانه کودک و نوجوان دردشت اوایل سال آینده تکمیل می‌شود

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: احداث خانه کودک و نوجوان محله دردشت که سال گذشته توسط شهردار اصفهان کلنگ‌زنی شد، به مرحله سفت‌کاری رسیده است و تا اوایل سال آینده، نازک‌کاری و تجهیز ساختمان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد باقر کلاهدوزان شامگاه سه‌شنبه چهارم مهرماه در جمع اهالی منطقه سه در مسجد نورباران در قالب برنامه «مردم سلام» با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۱۰ هزار نفر جمعیت در این منطقه سکونت دارند، اظهار کرد: این منطقه ۱۱۵۲ هکتار وسعت دارد که بخش قابل توجهی از بافت فرسوده و بافت تاریخی در آن منطقه است.

وی با بیان اینکه آمیخته‌شدن بافت تاریخی و بافت فرسوده از چالش‌های پیش‌روی منطقه است، افزود: مشوق‌های لازم برای نوسازی بافت‌های فرسوده وجود ندارد و شهروندان این معضل را لمس کرده‌اند.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۱۴ محله در این منطقه وجود دارد که بعضی محلات قدیمی و تاریخی است، خاطرنشان کرد: منطقه سه، ۱۰ پارک محلی، چهار پارک شهری و بیش از ۲۴۰ مسجد در سطح منطقه و ۴۰ اماکن مذهبی و امامزاده دارد.

وی پروژه احیای میدان امام علی (ع) به وسعت ۳۲ هکتار را از جمله پروژه‌های شاخص این منطقه دانست و تصریح کرد: هم‌اکنون در حال احیای طرح جلوخان مسجد جامع هستیم، در این راستا با مالکان مجتمع‌های تجاری طلافروشی در این مسیر در حال توافق برای آزادسازی هستیم.

پروژه احیای گذر تاریخی آقانجفی با هزینه ۹ میلیارد تومان با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر پروژه‌های منطقه ۳ است که امیدواریم در کمتر از دو ماه آینده افتتاح شود.

کلاهدوزان اظهار کرد: مجتمع تجاری زرین با ۳۵۰ واحد در محدوده مسجد کمرزرین برای تهاتر با کسبه این محدوده احداث شده است.

وی افزود: احیای بازارچه حسن‌آباد و تکیه گلبندان و نماسازی اطراف میدان امام (ره) از دیگر پروژه‌های شاخص این منطقه است که بالغ بر هشت میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح کرد: پروژه احیای گذر تاریخی آقانجفی با هزینه ۹ میلیارد تومان با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر پروژه‌های این منطقه است که امیدواریم در کمتر از دو ماه آینده افتتاح شود.

وی خاطرنشان کرد: احداث خانه کودک و نوجوان محله دردشت که سال گذشته توسط شهردار اصفهان کلنگ‌زنی شد، به مرحله سفت کاری رسیده و تا اوایل سال آینده، نازک‌کاری و تجهیز ساختمان انجام خواهد شد.

کلاهدوزان با اشاره به اینکه پنج ایستگاه مترو در منطقه سه شهرداری واقع است، گفت: برای آزادسازی و تملک ایستگاه‌های مترو در سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری منطقه و همین میزان از شهرداری مرکزی اختصاص داده شد؛ امسال نیز حدود ۳۵ میلیارد تومان برای آزادسازی ایستگاه‌های مترو هزینه شده است.

کد خبر 690728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.