ظرفیت‌های بی بدیل شهر قم معرفی شود

شهردار قم گفت: روز قم باید بهانه‌ای باشد که ظرفیت‌های بی بدیل شهر قم به گونه‌ای که شایسته است به مردم این شهر و کشور معرفی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مرتضی سقاییان‌نژاد در آئین معارفه مدیران جدید شهرداری قم که امروز_ سه‌شنبه چهارم مهرماه _ در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد با اشاره به نزدیک شدن به روز قم اظهار کرد: پنج سال از نامگذاری سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم گذشته و انتظار داریم برنامه‌هایی عمقی و اثربخش در روز قم اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه شهر قم ظرفیت‌های بی‌بدیلی دارد افزود: بسیاری از این ظرفیت‌ها مانند تاریخ هفت هزار ساله شهر، تاریخ حرم مطهر حضرت معصومه، جایگاه مسجد مقدس جمکران و تاریخچه حوزه علمیه قم حتی برای اهالی این شهر به خوبی تبیین نشده است.

شهردار قم با اشاره به سابقه شهر قم در فقه و علوم دینی اظهار کرد: شهر قم یک شهری محوری در تاریخ تشیع است اما این محوریت تا کنون آنگونه که باید برای نسل امروز تعریف نشده است.

وی شهر قم را خاستگاه انقلاب اسلامی توصیف کرد و افزود: توقع ما این است که مسئله ثبت روز قم در تقویم ملی و معرفی شهر قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام به صورت گسترده از سوی متولیان عرصه پیگیری شود.

اهمیت برنامه‌محوری در شهرداری قم

سقاییان‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تحولات اخیر در معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: برنامه محوری یکی از مهم‌ترین اصول کاری شهرداری قم است.

وی با اشاره به اینکه کار بدون برنامه باید خط قرمز تمام مدیران باشد افزود: در هر بخشی از شهرداری قم مدیران و کارکنان باید بدانند در چه جایگاهی قرار دارند و به چه نقطه‌ای باید برسند.

شهردار قم با اشاره به اینکه ارزیابی عملکرد شهرداری ارتباط مستقیمی با برنامه‌محوری دارد، اظهار کرد: باید بدانیم بر اساس چشم اندازهای برنامه از چه شاخص‌هایی برای ارزیابی دستگاه‌ها و افراد استفاده کنیم.

ضرورت تبیین ارزش‌های دفاع مقدس

وی دفاع مقدس را یکی از نقاط عطف انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: بسیاری از جنبه‌های دفاع مقدس برای نسل جدید پنهان است.

سقاییان‌نژاد با بیان اینکه شهدا ریسمان کشور هستند افزود: هنوز جامعه ما در حال استفاده کردن از ذخیره‌های دفاع مقدس است و اگر توفیقی به دست می‌آید از این ذخایر است

کد خبر 690721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.