جایگاه قانونی شهرداری برای تشکیل دبیرخانه ساختمان پایدار تبیین شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: جایگاه قانونی شهرداری و معاونت شهرسازی برای تشکیل دبیرخانه ساختمان پایدار تبیین شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید مهدویان امروز _سه‌شنبه چهارم مهرماه_ در نشست تخصصی اعلان فراخوان ارزیابی و شناسایی ساختمان پایدار شهر اصفهان اظهار کرد: از سال ۱۳۹۵ معاونت شهرسازی و معماری روی موضوع انرژی، مطالعاتی را انجام داده است؛ در این فرایند نواقص و ابهامات موجود پیرامون نحوه اجرا در دستورالعمل‌ها و ضوابط با مطالعات به ویژه با مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر برطرف شد.

وی افزود: در این راستا باید به‌درستی جایگاه قانونی شهرداری و معاونت شهرسازی برای تشکیل دبیرخانه ساختمان پایدار تبیین شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه در قوانین و آئین‌نامه بالادستی به نظر می‌رسد تشکیل این دبیرخانه به سمت معاونت عمرانی استانداری هدایت شود، ادامه داد: آمادگی کامل داریم تا در یک اقدام و تفاهم‌نامه مشترک با سازمان نظام مهندسی ساختمان، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و دانشگاه‌ها دبیرخانه را تشکیل و به سمت اجرا حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: پس از سال‌ها برگزاری نشست و انجام اقدامات و فرایندها، باید به سمت اجرا پیش برویم تا نمود این جلسات و تلاش‌ها به سطح شهر آید.

مهدویان خاطرنشان کرد: برای فرهنگ‌سازی این موضوع باید ابتدا بستر ترغیب، سپس رقابت و در گام بعد بستر را برای ابعاد قانونی مهیا کنیم و تمام ساختارهای قانونی آن را فراهم کرد تا در زمان اجرا شاهد نباشیم که سیستم‌های نظارتی به شهرداری بگوید از نظر قانونی چه مسئولیتی داشتید که ورود کردید.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات به حوزه اجرا بازمی گردد، گفت: به‌عنوان مثال همه به مبحث ۱۹ و جزئیات آن آگاه هستند، اما در فرایندی که یک سوی آن مجری و سوی دیگر ناظر وجود دارد، یک شکاف در ابتدا و انتهای فرایند وجود دارد که باید اصلاح شود.

کد خبر 690705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.