چالش‌های جهانی با کمک یکدیگر برطرف می‌شود

نماینده استاندار شهر سن پترزبورگ با بیان اینکه به یکدیگر کمک می‌کنیم تا چالش‌های جهانی برطرف شود، گفت: مردمان کشور روسیه مانند ایرانیان به سنت‌ها و عقاید معنوی خود پایدار هستند و این حس مشترک پایه و اساسی برای همکاری این دو کشور در زمینه گردشگری شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امامیشه نظامی امروز _سه شنبه چهارم مهر ماه_ در آئین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان با چندین شهر خارجی تفاهم نامه خواهر خواندگی دارد که از جمله آن‌ها با شهر سن پترزبورگ است.

وی با قرائت پیام استاندار شهر سن پترزبورگ در این مراسم افزود: فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران همواره همکاری‌های متعدد و مفیدی در زمینه‌های مختلف و سعی بر گفتمان در جهانی عادلانه‌تر و فضایی سرشار از صلح و دوستی داشته‌اند.

نماینده استاندار شهر سن پترزبورگ با بیان اینکه به یکدیگر کمک می‌کنیم تا چالش‌های جهانی برطرف شود، تصریح کرد: شهروندان و مردمان روسیه و ایران نقاط مشترکی با هم دارند و دارای تاریخ بسیار کهن و فرهنگ منحصر به فرد و ارزشمندی هستند، مردمان ما همواره روحیه میهن‌پرستی خود را حفظ کرده و در راستای صیانت از کشور خود متعهد بوده‌اند و مانند ایرانیان به سنت‌ها و عقاید معنوی خود پایدار هستند.

وی ادامه داد: این حس مشترک بین ملت دو کشور آنها را به یکدیگر متعهد کرده و این موضوع پایه و اساسی برای همکاری در زمینه گردشگری شده است؛ شهر سن پترزبورگ برای ارتباط با مردم شهر اصفهان بسیار ارزش قائل می‌شود و تمایل به گسترش همکاری با این استان را دارد.

نظامی با اشاره به اینکه در ماه نوامبر ٢٠٢٢ ما پذیرای هیئتی از نمایندگان استان اصفهان با مدیریت استاندار این شهر، سیدرضا مرتضوی بودیم، اضافه کرد: ما بیست سالگی قرار داد خواهرخواندگی خود را با شهر اصفهان خواهیم داشت و مردم سن پترزبورگ، هنر ایرانی را به خوبی می‌شناسند و بسیار آن را دوست دارند.

وی خاطرنشان کرد: در شهر سن پترزبورگ نمایشگاهی تحت عنوان معماری اسلامی و هنرهای تجسمی ایران افتتاح و در آن آثار بسیار فاخری از استان اصفهان عرضه شد.

نماینده استاندار شهر سن پترزبورگ گفت: ما بر این باور هستیم که ارتباط بین دو شهر اصفهان و سن پترزبورگ قوی‌تر خواهد شد و به مراتب مجموعه ارتباط‌های دو کشور بین‌المللی ایران و روسیه نیز مشاهده شده و همچنان شتاب خواهد گرفت.

کد خبر 690704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.