۹ اثر ثبت شده جهانی در استان اصفهان وجود دارد

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با یادآوری اینکه در استان اصفهان ۹ اثر ثبت شده جهانی وجود دارد در حالی که پیش از انقلاب اسلامی هیچ موردی در این راستا وجود نداشت، گفت: اولین ثبت جهانی آثار اصفهان میدان امام (ره) بود که در سال ۱۳۵۸ اتفاق افتاد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محققیان عصر امروز _سه‌شنبه چهارم مهر ماه_ در آئین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، صنایع دستی و هتل‌داری اظهار کرد: مهرماه امسال، مهری سرزنده و پربار است که در آن مناسبت‌ها و رویدادهای مختلفی از جمله هفته دفاع مقدس، گردشگری، نمایشگاه فن‌نما، جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان و جایزه مصطفی برقرار است.

وی با بیان اینکه اهمیت موضوع گردشگری از نظر درآمدزایی و اشتغال‌زایی امری واضح است و در این راستا بسیاری از کشورها به این موضوع توجه دارند، افزود: گردشگری در کشور ما نیز دارای اهمیت فراوان است که این موضوع در ابلاغ سیاست‌های رهبر انقلاب به سران قوا نیز مشهود است.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تاکید کرد: در استان اصفهان موضوع صنعت و کشاورزی جایگاهی ندارد و آن چیزی که باید به‌عنوان محور توسعه استان قرار بگیرد موضوع گردشگری است.

وی با یادآوری اینکه در استان اصفهان ۹ اثر ثبت شده جهانی وجود دارد در حالی که پیش از انقلاب اسلامی هیچ موردی در این راستا وجود نداشت، خاطرنشان کرد: اولین ثبت جهانی آثار اصفهان میدان امام (ره) بود که در سال ۱۳۵۸ اتفاق افتاد و پس از آن باغ فین، کاخ چهلستون، مسجد جامع و… به ثبت رسیدند.

محققیان با بیان اینکه آخرین ثبت جهانی ۹ کاروانسرا از ۵۴ کاروانسرایی بود که این امر تأثیر بسیار خوبی در جذب گردشگر دارد، ادامه داد: ایران با ۲۸ اثر ثبت جهانی جزو ۱۰ کشور برتر در این حوزه است که با ثبت‌های جهانی احساس غرور و مشارکت نسبت به دیگر مردم جهان پیدا می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ثبت جهانی آثار تاریخی یک دیپلماسی فرهنگی است که رونقی به صنعت توریسم و گردشگری می‌دهد، ادامه داد: همچنین نمایشگاه‌ها و رویدادهای برگزار شده باعث افزایش ضریب اشغال مراکز اقامتی، هتل‌ها و مراکز پذیرایی استان و ایجاد فضای نشاط و امید می‌شود و از طرفی نمایشگاه‌های گردشگری بستری برای سرمایه‌گذاری‌ها هستند.

کد خبر 690670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.