رکوردشکنی حجم تجارت ایران و روسیه در سال گذشته

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مکالمه تلفنی با رئیس‌جمهور کشورمان گفت: حجم تجارت دو کشور در سال گذشته شاهد رکوردشکنی بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز _سه‌شنبه چهارم مهرماه_ در پاسخ به تماس تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، روند مراودات دو کشور را مطلوب ارزیابی و بر تسریع در اجرای توافقات و طرح‌های مشترک فیمابین، از جمله در زمینه‌های ترانزیت، حمل و نقل، تبادل انرژی و تکمیل کریدور شمال-جنوب تاکید کرد.

رئیس‌جمهور با قدردانی از حمایت روسیه برای عضویت ایران در گروه بریکس افزود: بریکس یکی از سازمان‌های نوظهور مؤثر در شکل‌دهی به جهان چند قطبی و زمینه‌ای مناسب برای گسترش تعاملات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی ایران، روسیه و دیگر کشورهای عضو است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هم در این مکالمه تلفنی گفت: حجم تجارت دو کشور در سال گذشته شاهد رکوردشکنی بود.

رئیس جمهور روسیه با ابراز امیدواری نسبت به اجرایی شدن هر چه زودتر خط‌آهن رشت-آستارا و اتصال خطوط ریلی ایران، آذربایجان و روسیه به یکدیگر و با اشاره به تأثیر قابل ملاحظه آن بر افزایش تبادلات تجاری بین این کشورها، ایران را شریک راهبردی روسیه دانست.

رؤسای جمهور ایران و روسیه در این مکالمه تلفنی، ضمن مرور آخرین وضعیت تحولات منطقه‌ای بر لزوم حل و فصل مسائل منطقه قفقاز جنوبی در گفت‌وگو میان دو کشور و نیز گفت‌وگوها در قالب «۳+۳» و پرهیز از دخالت بیگانگان در موضوعات مربوط به منطقه تاکید کردند.

کد خبر 690665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.