دبیرخانه ساختمان پایدار برای اجرای نظام رتبه‌بندی تشکیل می‌شود

رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: لایحه ساختمان پایدار در صحن شورای اسلامی شهر اصفهان تصویب شده است، در این راستا دبیرخانه ساختمان پایدار برای اجرایی‌سازی شاخص‌ها و نظام رتبه بندی تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریاد پرهیز امروز _سه‌شنبه، چهارم مهرماه_ در برنامه نشست تخصصی اعلان فراخوان ارزیابی و شناسایی ساختمان پایدار شهر اصفهان اظهار کرد: شهرداری از سال گذشته با همکاری شورای اسلامی شهر تدوین و تصویب لایحه ساختمان پایدار را در دستور کار قرار داد.

وی هدف از تصویب این لایحه را استقرار و اجرای ساختمان پایدار در شهر طبق استانداردهای بین‌المللی که بومی سازی شده است، دانست و افزود: در این راستا همچنین شهرداری اصفهان تفاهم‌نامه با بنیاد جهانی انرژی منعقد کرده است.

رئیس اداره مطالعات و برنامه‌ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان افزود: جلسات کارشناسی متعددی مرتبط با موضوع ساختمان‌های پایدار در حوزه معاونت‌های مختلف شهرداری، دو کمیسیون شهرسازی و معماری و محیط زیست شورای شهر تشکیل شده است، بر این اساس شاخص‌های ساختمان پایدار احصا شد تا بر اساس آن امتیاز داده شود.

وی تصریح کرد: در این راستا نظام رتبه‌بندی ساختمان‌ها بر اساس شاخص‌ها تعیین می‌شود و مشوق‌های مالی برای ساختمان ممتاز در صدور پروانه ساختمان لحاظ خواهد شد.

پرهیز خاطرنشان کرد: لایحه ساختمان پایدار در صحن شورای شهر اصفهان تصویب شده است، در این راستا دبیرخانه ساختمان پایدار برای اجرایی‌سازی شاخص‌ها و نظام رتبه‌بندی تشکیل می‌شود.

کد خبر 690659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.