ایران ۳- چین۱/ مدال طلای قاره کهن در مشت سروقامتان ایرانی

تیم ملی والیبال ایران با شکست تیم چین به مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _سه‌شنبه، چهارم مهرماه_ دو تیم ملی والیبال ایران و چین در قالب بازی‌های آسیایی هانگژو از ساعت ۱۵ مقابل هم قرار گرفتند تا برای قهرمانی در قاره کهن با یک دیگر مبارزه کنند.

در این دیدار تیم ملی والیبال ایران با وجود واگذاری سخت نخست به تیم چین در سه ست بعدی به برتری رسید تا با پیروزی به قهرمانی در بازی‌ها آسیا برسد.

ترکیب تیم ملی والیبال ایران: محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد، شهروز همایون فر، امیرحسین اسفندیار، سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده و محمدرضا حضرت‌پور.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران: بهروز عطایی

ترکیب تیم ملی والیبال چین: جیانگ چوآن، یو یوآن تای، جین این ژانگ، شیکون پنگ، یائو چن، لیو یونگ ژن و ژو

ست اول: ایران ۱۹ - چین ۲۵

شرح ست اول:

بازی تا امتیاز ۱۰ در شرایطی پایان پای و با تساوی دنبال شد. در ابتدای بازی اعضای تیم ملی ایران به شرایط داوری معترض بودند.

در امتیاز دهم دو تیم این بازیکنان چین بودند که توانستند اختلاف را به عدد ۴ برسانند و مانع از کم شدن اختلاف امتیاز توسط بلندقامتان ایران شدند.

در ادامه دفاع چین بر روی امین اسماعیل نژاد باعث شد که این بازیکن بایکوت شده و نتواند امتیازی کسب کند بنابراین جای خود را به صابر کاظمی داد، تیم چین در ست نخست با زدن سرویس‌های خوب امتیازات زیادی گرفتند، همچنین بازیکنان سرعتی زن ایران را از کار انداخته بودند به صورتی که کاری از کاپتان موسوی نیز ساخته نبود.

ست دوم: ایران ۲۵ - چین ۱۴

شرح ست دوم: در همان ابتدای بازی و سرویس‌خوب محمد موسوی ایران خیلی زود سه امتیاز پیش افتاد، اما چشم بادامی‌های چین با دفاع هماهنگ و استفاده از توپ‌هایی که در اختیار داشتند در روند امتیازگیری قرار گرفتند.

در ادامه با سرویس‌های همایون فرمنش و کاپتان موسوی ایران در گرفتن امتیاز جلو افتاد تا در ست دوم این بلند قامتان ایران باشند که با اقتدار به پیروزی می‌رسند و در ست شماری با حریف برابر شوند.

ست سوم: ایران ۲۵ - چین ۲۲

شرح ست سوم: شاگردان عطایی ست سوم را با روحیه عالی و کار تیمی منسجم شروع کردند، کار دقیق همایونفرمنش و آبشارهای کاپتان موسوی به روند امتیازگیری تیم ایران سرعت بخشید، در ست سوم ملی‌پوشان والیبال همچون ست دوم، تیم برتر میدان بودند و با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ پیروز شدند و این ست را از آن خود کردند.

ست چهارم: ایران ۲۶- چین ۲۴

شرح ست چهارم:

این ست در شرایط پایاپای شروع شد. جین به دنبال جبران و ایران به دنبال کسب قهرمانی در تلاش بودند تا برنده این ست باشند، اما این شاگردان عطایی بودند که این بازی حساس و نفس‌گیر را با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به سود خود به پایان رساندند تا دیوار چین در هم بریزد و به قهرمانی آسیا برسند.

کد خبر 690645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.