جمع‌آوری ۱۹۰ میلیارد ریال کمک مردمی برای دانش‌آموزان کم‌بضاعت در مرکزی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: تاکنون ۱۹۰ میلیارد ریال کمک توسط مراکز نیکوکاری، آموزش و پرورش، کمیته امداد و پایگاه‌های بسیج استان توزیع شده است و جمع‌آوری کمک‌ها تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید مؤمنی امروز _سه‌شنبه چهارم مهرماه_ در آئین جشن عاطفه‌ها که در مدرسه دخترانه حاج گازرانی اراک برگزار شد اظهار کرد: تاکنون ۱۹۰ میلیارد ریال کمک توسط مراکز نیکوکاری، آموزش و پرورش، کمیته امداد و پایگاه‌های بسیج استان توزیع شده است و جمع‌آوری کمک‌ها تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد.

وی افزود: یک ماه قبل از آغاز بازگشایی مدارس، کمیته امداد امام (ره) با همکاری آموزش و پرورش، بسیج و مراکز نیکوکاری اقدام به جمع‌آوری کمک برای دانش‌آموزان کم‌بضاعت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با بیان اینکه دانش‌آموز کم‌بضاعت هرساله در آغاز سال تحصیلی و در طول سال خدمات حمایتی و آموزشی دریافت می‌کنند، گفت: کمک‌های مردمی بین برخی دانش‌آموزان کم‌برخوردار که تحت پوشش خدمات هیچ نهاد حمایتی نیستند و توسط مدیران مدارس شناسایی می‌شوند، توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه کمک‌های جمع‌آوری شده در مدارسی که برخوردار هستند و دانش‌آموز نیازمند ندارند، در اختیار مدارسی که خواهرخوانده نامیده می‌شود، قرار می‌گیرد، افزود: هدف از برگزاری جشن عاطفه‌ها همزمان با آغاز سال تحصیلی، ترویج سنت حسنه انفاق و نیکوکاری است.

مؤمنی بر ضرورت شکل‌گیری اقتصاد انفاقی اشاره کرد و گفت: در صورتی‌که اقتصاد انفاقی در کشور شکل گیرد، برکات بر جامعه نازل می‌شود.

عباس فتحی مدیرآموزش و پرورش منطقه دو شهرستان اراک هم با بیان اینکه ۱۶ میلیون دانش‌آموز در کشور و پنج هزار دانش‌آموز در ناحیه دو اراک به تحصیل اشتغال دارند، اظهار کرد: در شرایط اقتصادی کنونی، نیاز است مردم همراه با نهادهای حمایتی برای کمک به خانواده‌های کم‌برخوردار اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اقدامات کمیته امداد برای کمک به دانش‌آموزان بازماندگان از تحصیل مورد توجه است، اضافه کرد: این نهاد حمایتی از خانواده این دانش‌آموزان حمایت می‌کند.

کد خبر 690641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.