نواختن زنگ عاطفه‌ها در مدارس کردستان

مراسم نمادین زنگ عاطفه‌ها همزمان با سراسر کشور امروز(سه‌شنبه) در سطح مدارس استان کردستان برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، رضا طوسی، مدیر کل کمیته امداد استان کردستان امروز _سه‌شنبه چهارم مهرماه_ در مراسم نمادین زنگ عاطفه‌ها در دبیرستان دخترانه شاهد سنندج اظهار کرد: این برنامه در ادامه اجرای برنامه جشن عاطفه‌ها و با هدف جمع‌آوری کمک برای دانش‌آموزان نیازمند این مدارس اجرا می‌شود.

وی افزود: این برنامه با همکاری آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی، بسیج و صدا و سیما در تمامی مدارس برخوردار برگزار و کمک‌های جمع‌ آوری شده در بین دانش‌آموزان نیازمند این مدارس توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد کردستان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این نهاد پیشگیری است، تصریح کرد: قطع زنجیره فقر هدف نهایی این برنامه است که از طریق کمک به تحصیل فرزندان مددجویان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۳ هزار دانش‌ آموز و یک هزار و ۵۶۰ دانشجو تحت حمایت کمیته امداد کردستان هستند، تصریح کرد: از ۸۵۶ نفر دانش‌ آموز پشت کنکوری تحت حمایت این نهاد، ۱۵۸ نفر رتبه‌های برتر کنکور را کسب کرده و در دانشگاه‌ها پذیرفته شدند.

ماموستا سید احسن حسینی امام جمعه موقت سنندج نیز در این برنامه با بیان اینکه کمک به نیازمندان از تأکیدات دین مبین اسلام و بزرگان بوده، عنوان کرد: طبق آیات قرآن کسانی که غمخوار نیازمندان هستند از نعمت و رحمت خداوند برخوردار هستند.

وی افزود: هدف از برگزاری این نوع برنامه‌ها فقرزدایی است تا در نهایت مشکلات نیازمندان با کمک خیران و مسئولان رفع شود.

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: مدرسه محل تریبت و جلوه‌ای از مراتب حیات طیبه و محل رشد و تحول است.

وی افزود: اولیای دانش‌آموزان باید در کنار دانش آموزان در همچنین برنامه‌هایی مشارکت داشته باشند.

کد خبر 690571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.