تحلیل بورس امروز ۴ مهر / سطح حمایتی از دست رفت

شاخص بورس با افت سه هزار ۳۲۳ واحدی به زیر دو میلیون ۱۰۰ هزار واحد رسید و در سطح دو میلیون و ۹۷ واحد قرار گرفت، شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۷۷۷ واحد به محدوده ۷۱۳ هزار ۳۷۱ واحد رسید و ارزش معاملات هم مانند روز گذشته زیر پنج همت بود و در محدوده چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص بورس با افت سه هزار ۳۲۳ واحدی به زیر دو میلیون ۱۰۰ هزار واحد رسید و در سطح دو میلیون و ۹۷ واحد قرار گرفت، شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۷۷۷ واحد به محدوده ۷۱۳ هزار ۳۷۱ واحد رسید و ارزش معاملات هم مانند روز گذشته زیر پنج همت بود و در محدوده چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان قرار گرفت، حجم معاملات نیز در سطح شش میلیارد ۶۰۰ میلیون برگه سهم واقع شد.
نمادهای فملی، کگل، فولاد، خودرو و کچاد بیشترین تأثیر منفی و دو نماد رمپنا و خزامیا بیشترین تأثیر مثبت را در بازار بورس داشتند.

در بازار فرابورس که تغییرات عجیب‌تر بود و حتی به یک واحد هم نرسید و شاخص فرابورس در سطح ۲۶ هزار واحد قرار گرفت، نمادهای اریا و خاور بیشترین تأثیر مثبت و نمادهای وسپهر، زاگرس، شگویا، بپاس و پخش بیشترین تأثیر منفی را داشتند.

عرضه سیمان و فولاد در بورس کالا منوط به نتایج بررسی ۳ وزارتخانه

در جلسه امروز شورای عالی مسکن، مقرر شد هیئت کارشناسی متشکل از وزارتخانه‌های راه، صمت و نیرو، مسئله نحوه تأمین سیمان و فولاد نهضت ملی مسکن، نحوه عرضه در بورس کالا و تعیین قیمت پایه را بررسی و نتایج را برای تصمیم‌گیری به رئیس‌جمهور ارائه کنند.

به گفته یک مقام حاضر در این جلسه، مقرر شده است، در راستای کاهش قیمت تمام‌شده ساخت مسکن، مسئله تأمین سیمان و فولاد مورد نیاز برای این واحدها مورد بررسی هیأت‌های کارشناسی متشکل از وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت و وزارت نیرو قرار گیرد و مسئله تعیین قیمت پایه و همچنین اختصاص نیاز واحدهای نهضت ملی مسکن مورد واکاوی قرار گیرد و تصمیم‌گیری در این زمینه پس از نتایج بررسی‌ها انجام شود.

در همین راستا، رئیس جمهور با اشاره به اهمیت کاهش قیمت تمام‌شده نهضت ملی مسکن گفت: همه تلاش دستگاه‌های اجرایی مربوطه معطوف به کاهش قیمت هزینه ساخت از فولاد و سیمان گرفته تا سایر تجهیزات ساختمانی باشد؛ چراکه هرچه قیمت ساخت کمتر باشد، به نفع مردم باشد.

بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی از طریق واگذاری سهام پرداخت می‌شود

هیئت وزیران به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و در اجرای جز ۱ بند د تبصره ۱۹ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۲ تصویب کرد.

طبق این تبصره دولت موظف است به منظور تأدیه بدهی قطعی حسابرسی شده خود به سازمان تأمین اجتماعی حداقل هفتصد هزار میلیارد (۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از روش‌های تهاتر یا واگذاری سهام، واگذاری نفت خام و میعانات گازی و یا تضمین اصل و سود اوراق مالی اسلامی منتشرشده سازمان مذکور با سررسید تا پنج سال اقدام کند.

بر این اساس باقی مانده سهام متعلق به دولت در شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حدود هفده درصد) به سازمان تأمین اجتماعی واگذار می‌شود. در صورت عدم تکافوی ارزش سهام مذکور بخشی از سهام متعلق به دولت در شرکتهای پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند و پالایش نفت کرمانشاه پس از تصویب هیئت واگذاری برای موضوع تخصیص می‌یابد.

ثبات قیمت میلگرد در بورس کالا طی نیمه نخست امسال

بررسی آمارهای معاملاتی در بورس کالا حاکی از آن است که قیمت میلگرد در سال جاری با وجود تداوم تورم و مشکلاتی نظیر کاهش تولید کارخانجات به دلیل قطعی مقطعی برق در فصل گرم با کمترین نوسان همراه بوده است؛ حتی در خیلی از روزها معامله به قیمت پایه انجام شده و بعضی عرضه‌ها هم تقاضایی نداشته‌اند.

خاور قرارداد اولین اتوبوس‌های برقی کشور

قرارداد خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی آتروس ایران‌خودرو بین ایران‌خودرو دیزل و شهرداری کرج منعقد شد و به این ترتیب، کرج در آینده اولین شهر دارای حمل‌ونقل پاک می‌شود.

جواد توسلی‌مهر، مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل، دیروز _دوشنبه سوم مهرماه_ در آئین امضای قرارداد خرید اتوبوس‌های آتروس ایران‌خودرو اظهار کرد: در ۴۵ روز اخیر اتوبوس برقی آتروس ایران‌خودرو زیر بار بوده و در سطح شهر تهران در حال تردد است‌.

وی افزود: هزینه اتوبوس‌های دیزلی پس از ۵ سال بیش از ۲ میلیارد تومان است چون استهلاک بیشتری دارند اما اتوبوس برقی چنین مشکلی ندارد. مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل تصریح کرد: با وزارت کشور برای تأمین اتوبوس داخلی هماهنگی خوبی داریم و از حمایت‌های همه بخش‌های این وزارتخانه تقدیر می‌کنیم.

توسلی‌مهر گفت: در دولت سیزدهم و با همراهی وزارت کشور ۱۵ هزار قرارداد تولید اتوبوس با تولیدکنندگان داخلی و ساخت ۵ هزار ون امضا شده است. مدیرعامل ایران‌خودرو دیزل گفت: شهرداری کرج اولین شهرداری کشور است که از اتوبوس برقی دارای استاندارد ۸۵ گانه استفاده می‌کند.

تغییرات بازار

تحلیل بورس امروز ۴ مهر / سطح حمایتی از دست رفت



نقشه بازار

تحلیل بورس امروز ۴ مهر / سطح حمایتی از دست رفت


کد خبر 690561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.