ملاحظاتی برای اعمال جرایم صنایع گلستان لحاظ شود

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه بیشتر صنایع گلستان کوچک و متوسط است، گفت: تامین اجتماعی برای چنین صنایعی در بخش جرایم، ملاحظاتی را لحاظ کند.

رمضان بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن انتقاد از هزینه‌های بالای تأمین اجتماعی، اظهار کرد: با توجه به افزایش حقوق کارکنان طی سال‌های اخیر هزینه‌های تأمین اجتماعی نیز بالطبع افزایش یافت.

وی با تاکید بر اینکه افزایش هزینه‌های تأمین اجتماعی تأثیری در خدمات دهی این سازمان به بیمه شدگان ندارد، افزود: تأمین اجتماعی در مجموع ۳۰ درصد از حقوق کارگران که مطابق با عرف اداره کار تعیین شده را از کارگر و کارفرما دریافت می‌کند با این حال خدمات چشمگیری به بیمه شدگان نمی‌دهد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطرنشان کرد: درصد زیادی از مبلغی که سازمان تأمین اجتماعی از کارگر و کارفرما می‌گیرد، حباب دارد؛ این مسائل را کارشناسان و نمایندگان دولت باید رسیدگی و بررسی کنند.

بهرامی با بیان اینکه کارفرما با شرایط سخت اقتصادی در این سال‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، تاکید کرد: تأمین اجتماعی بدون توجه به موانع پیش روی صنعتگران با کمترین دیرکرد کارفرما در پرداخت حق بیمه، جریمه‌های سنگین تعیین می‌کند.

وی با بیان اینکه رقم جریمه‌های تأمین اجتماعی گاهی از بدهی کارفرما بیشتر است، اضافه کرد: با توجه به اهمیت صنعت در چرخه اقتصاد و تاکید مقام معظم رهبری بر تقویت و توسعه تولید داخل، تأمین اجتماعی نباید صنعتگران را فقط به عنوان مشتری ببیند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: اگر تأمین اجتماعی به عنوان یک بنگاه اقتصادی این خدمات را ارائه می‌دهد، دولت باید به فکر ورود بخش خصوصی در این حوزه با هدف ایجاد رقابت و افزایش کیفیت خدمات باشد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان اضافه کرد: اگر هم تأمین اجتماعی خودش را بخش دولتی می‌داند که وظیفه حمایت و پشتیبانی از کارگران را برعهده دارد، باید بیشترین و بهترین خدمات را با توجه به حق بیمه دریافتی به جامعه کارگری بدهد.

بهرامی با بیان اینکه تأمین و اجتماعی و اداره امور مالیاتی بیشترین سود را از بخش تولید کسب کرده‌اند، گفت: با شیوه‌ای که تأمین اجتماعی در مقابل بیمه کارگران در پیش گرفته، رویکرد حمایتی مشاهده نمی‌شود.

وی قطعی برق و گاز صنایع در فصول گرم و سرد سال را از دیگر مشکلات تولیدکنندگان برشمرد و گفت: به جز تعطیلات رسمی و حق مرخصی دو روزه کارگران مطابق قانون کار، تعطیلی واحدهای تولیدی با هدف تأمین رفاه مشترکان خانگی به واسطه قطعی برق و گاز هم اضافه شده در نتیجه این شرایط تولید را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان اینکه نگاه مدیران سازمان تأمین اجتماعی در سطح کلان کشور از بالا به پایین است، گفت: بخشودگی که سازمان تأمین اجتماعی کشور برای واحدهای تولیدی استان گذاشت، خوب نبود.

بهرامی افزود: تصمیمات تأمین اجتماعی همواره توأم با غلط، اشتباه و تنش برای جامعه تولید و کارگری است بنابراین به نظر می‌رسد که مدیران در این بخش باید تجدید نظر کنند.

کد خبر 690550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.