تشکیل پرونده برای فرزندان یک مقام ارشد دستگاه قضایی/ برخی فعالان فضای مجازی احضار شدند

سخنگوی قوه قضائیه درباره تشکیل پرونده برای فرزندان یک مقام ارشد دستگاه قضائی، احضار برخی فعالان فضای مجازی، اخباری از پرونده شهید «علی‌وردی» و برخی دیگر از موضوعات جدید قضائیتوضیحاتی ارائه داد.

بهگزارش ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه‌قضاییه، مسعود ستایشی، امروز _سه‌شنبه چهارم مهرماه_ در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی مدعی بازداشت یا احضار فرزندان یکی از مقامات ارشد دستگاه قضائی شده‌اند، اظهار کرد: پرونده‌ای تشکیل شده و با جدیت و بدون هیچ‌گونه تبعیضی به پرونده رسیدگی خواهد شد، هر زمانی که به لحاظ قانونی اجازه اطلاع‌رسانی داشتیم، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

برخی فعالان فضای مجازی به ویژه چهره‌های شناخته شده احضار شدند

وی درباره اهم اقدامات دستگاه قضا برای برخورد با برهم‌زنندگان امنیت جامعه در فضای مجازی افزود: برخی فعالان فضای مجازی به ویژه چهره‌های شناخته شده احضار و تحت تعقیب قانونی قرار گرفته‌اند، برخی موضوعات مانند بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جنبه تخصصی دارد از رئیس جمهور خواسته‌ایم نهادهای تخصصی موارد را گزارش کنند؛ گزارش‌هایی در همین مورد به دادستانی واصل و کیفرخواست صادر شده است.

خبری از پرونده شهید «علی‌وردی»

سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده شهید آرمان علی‌وردی هشت متهم دارد که اولین جلسه رسیدگی به اتهامات آن‌ها در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک تهران پانزدهم مهرماه برگزار خواهد شد.

آخرین وضعیت پرونده انفجار آرادکوه و تخریب‌های منطقه ۱۵ شهری تهران

وی در مورد تخریب‌های منطقه ۱۵ شهری تهران اضافه کرد: در دادسرای جنایی تهران پرونده‌ای تشکیل و ۹ نفر از کارشناسان رسمی دادگستری در حوزه‌های مختلف انتخاب شدند، این افراد تا این لحظه نظریه نداده‌اند، در مورد آرادکوه هم انفجاری صورت گرفته و چهار نفر مصدوم شده‌اند که سه نفر از آن‌ها فوت می‌کنند، پرونده تشکیل شده و دستور برای شناسایی قصور و تقصیر احتمالی صادر شده است.

رأی پرونده ساخت‌وسازهای حاشیه و حریم رودخانه «چهلبازه» مشهد صادر شد

ستایشی درباره موضع دستگاه قضا در خصوص ساخت‌وساز در حاشیه و حریم رودخانه چهلبازه مشهد تصریح کرد: پرونده مورد بحث در دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی مستقر در دادگاه انقلاب تهران مورد رسیدگی واقع شده است. رأی صادر شده و در مرحله اقدام است.

۴ متهم پرونده تهیه و توزیع مشروبات الکلی مسموم در استان البرز به اعدام محکوم شده‌اند

وی گفت: در پرونده تهیه و توزیع مشروبات الکلی مسموم در استان البرز که منجر به مرگ ۱۷ نفر و نابینایی ۱۹۱ نفر شد، چهار نفر از متهمان به اعدام محکوم شده‌اند.

کد خبر 690496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.