سلامت دانش آموزان، ارتقای سلامت جامعه را به همراه دارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: سلامت دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتقای سلامت جامعه است که در بلندمدت تاثیرگذار بوده و توجه نکردن به آن آثار زیان باری برای جامعه به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سوده نجفی امروز _سه‌شنبه چهارم مهرماه_ در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: هر ساله شاهد تکاپویی در شهر از سوی دانش آموزان و دانشجویان هستیم که با شور و انگیزه برای حضور در کلاس‌های درس و کسب دانش تلاش و کوشش می‌کنند.

وی افزود: بر اساس آمارهای ارائه شده همزمان با فرا رسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید در کلان‌شهر تهران نزدیک به دو میلیون نفر از محصلان و دانشجویان به کلاس‌های درس می‌روند، این مسئله بر سنگینی ترافیک و ازدحام جمعیت در معابر و تقاضا برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را افزایش خواهد داد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به موضوع حمل‌ونقل که مهم‌ترین مسئله مدیریت شهری در ایام آغاز سال تحصیلی است، گفت: موارد دیگری مانند ارتقا سطح خدمات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و بهداشتی، همکاری در امر تجهیز، بهسازی و نوسازی، ایمن‌سازی و بازسازی محیط‌های آموزشی نیز مورد توجه شهرداری قرار دارد که موضوعات را در مصوبه استقبال از مهر قلم پیگیری و اجرا می‌کند تا برنامه‌ ریزی مناسب برای خدمات به این قشر از جامعه که آینده سازان فردای این شهر و کشور هستند، انجام شود.

وی با بیان اینکه لازم است، پیرامون آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس مواردی مطرح شود، ادامه داد: موضوع بهداشت و سلامت دانش آموزان فارغ از تعریف عام آن بلکه در ابعاد مختلف سلامت جسم، سلامت روان و سلامت اجتماعی است، سلامت جسمی و روانی دانش آموزان، پیشگیری و درمان هرگونه ناهنجاری‌ها، اختلالات و بیماری‌ها در این دوره سنی بسیار حائز اهمیت است، که باید در کنار آموزش و علم آموزی به دانش آموزان به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

نجفی گفت: مدرسه مهم‌ترین مکان تأثیر بر سلامت جسمی و روحی دانش‌‎آموزان است که باید از لحاظ شرایط فیزیکی بستر مناسب برای تأمین سلامت را فراهم کند، سلامت دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتقای سلامت جامعه است که در بلند مدت تأثیرگذار بوده و توجه نکردن به آن آثار زیان باری برای جامعه به همراه خواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بابیان اینکه تأثیر ورزش بر سلامت جسمی و روحی دانش آموزان رابطه مستقیمی با سلامت و بهداشت روانی و به ویژه پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های روانی دارد، افزود: ضرورت دارد تا درس تربیت بدنی را درسی مهم و حائز اهمیت دانست و از نگاه تفریحی و تفننی به آن اجتناب کرد چراکه ورزش جز جدایی‌ناپذیر تعلیم و تربیت بوده و وسیله‌ای برای رسیدن به سلامت جسمی و روحی است و بر اساس برخی آمارها تعداد زیادی از دانش‌آموزان مدارس کشور به دلیل تحرک نداشتن دچار ناهنجاری‌های ساختار قامتی و اضافه وزن شدند، بنابراین برنامه ریزی برای ترویج ورزش بین دانش‎آموزان و تشویق آنها امری مهم و لازم است.

نجفی خاطرنشان کرد: بازیافت زباله یکی از راه‌های حفظ محیط ‎زیست است که در این سال‌ها تمام دستگاه‌های فرهنگی و متولی امر محیط ‎زیست تلاش کردند تا با تشویق شهروندان به تفکیک زباله گامی در راستای حفظ محیط‎ زیست بردارند زیرا بهترین دوره آموزش، آموزش از سنین کودکی است.

وی گفت: مدرسه یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای ترویج و آموزش اقداماتی در راستای حفاظت از محیط ‎زیست مانند تفکیک زباله از مبدا، استفاده کمتر از مصرف پلاستیک و مواد پلاستیکی و یا غرس نهال در مدارس توسط هر دانش‎آموز برای رسیدن به شهری پاک است.

کد خبر 690493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.