کاهش تولید زباله با آموزش‌های شهروندی امکان‌پذیر است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: کاهش تولید زباله، تسهیل تردد، ارتقای فرهنگ ترافیک و نهادینه‌سازی اخلاق شهروندی در اقشار مختلف از جمله کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با آموزش‌های شهروندی امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عادل اعظم‌انهر امروز _ سه شنبه چهارم مهرماه_ در نشست هفتگی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه که در سالن جلسات شورا برگزار شد، اظهار کرد: کاهش تولید زباله، تسهیل در تردد، ارتقای فرهنگ ترافیک و نهادینه‌سازی اخلاق شهروندی در اقشار مختلف از جمله کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با آموزش‌های شهروندی امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه مسئله آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌های فرهنگی شهروندی نیاز به رشد و ارتقا دارد، افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های مجموعه مدیریت شهری و دستگاه‌های دخیل در فرهنگ‌سازی و با مطالعه و الگوبرداری از شهرهای پیش‌رو، درصدد است با رفع کم توجهی‌های فرهنگی اقدامات لازم را انجام دهد.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی خاطرنشان کرد: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اقدامات خوبی را با استفاده از سامانه ایده شهر برای ارسال ایده‌ها و طرح‌های شهروندان آغاز کرده است و باید از این ایده‌ها و نظرات به نحو احسن استفاده شود.

اعظم‌انهر اضافه کرد: ضروری است سازمان فرهنگی و مرکز پژوهش‌های شورا ایده‌ها و طرح‌هایی را با تبادل نظر برای تبدیل به طرح مطلوب و کارا به کمیسیون فرهنگی ارائه دهد.

وی تصریح کرد: یکی از معضلات اصلی در اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها، نبود پیوست‌های فرهنگی مناسب است، در این راستا کم‌کاری‌های شده است که در حوزه‌های فرهنگی به هیچ عنوان قابل قبول نیست. سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قبل از اجرا و افتتاح هر پروژه یا طرح باید پیوست‌های فرهنگی مربوط به آن را ارائه کند و به صورت عملیاتی در اختیار شهروندان قرار دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اینکه مصوبه‌های تصویب شده در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بدون هیچ تعللی لازم‌الاجرا هستند، گفت: یکی از اهداف شورای اسلامی شهر گسترش عدالت در فعالیت‌ها و توزیع عادلانه امکانات و خدمات در شهر است و اقدامات فرهنگی نیز از این موضوع مستثنی نیست.

اعظم‌انهر افزود: سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری در جلسه بعدی گزارشی مبنی بر عملکرد شش ماهه گذشته و اهداف آینده سازمان را جهت بررسی به کمیسیون ارائه کند.

کد خبر 690473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.