تعزیرات حکومتی به گران فروشی در سرویس مدارس ورود می‌کند

معاون نظارت و بازرسی سازمان تعزیرات حکومتی به بیان توضیحاتی درباره نحوه برخورد سازمان تعزیرات حکومتی با گران‌فروشی در سرویس مدارس پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد جعفری‌نسب در برنامه تلویزیونی تهران بیست درباره وظایف سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد با گران فروشی در سرویس مدارس اظهار کرد: سازمان تعزیرات حکومتی در مواردی شروع به رسیدگی می‌کند که گزارش از سازمان صمت و نظارت بر قیمت‌ها، مراکز دولتی به طور مثال آموزش و پرورش و مراکز قضائی، اشخاص حقیقی و حقوقی و یا گزارش‌های مردمی در خصوص گران فروشی را دریافت کند.

وی درباره نحوه برخورد سازمان تعزیرات حکومتی با گران‌فروشی در سرویس مدارس افزود: هر زمانی یک ارگان، مجموعه یا شرکتی نرخ مصوب برای ارائه خدمات نداشته باشد یا نرخی مصوب شده باشد و بالاتر از این نرخ خدمات در بازار ارائه شود و مازاد بر تعرفه در سرویس مدارس گرفته شود، از نظر تعزیرات گران‌فروشی است و بر این گران‌فروشی ورود خواهیم کرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره نحوه شکایت از هزینه‌های بالای سرویس مدارس تصریح کرد: اگر مردم مشاهده کردند که قرارداد سرویس مدارس از نرخ مصوب اعلامی بالاتر است، می‌توانند به تعزیرات گزارش دهند.

وی ادامه داد: سامانه تلفنی ۱۳۵ تعزیرات آمادگی دریافت گزارش‌ها و شکایت‌های آنها را دارد و کد رهگیری بدون دریافت هیچ‌گونه هزینه و دوندگی داده می‌شود.

جعفری‌نسب در پاسخ به سوالی مبینی بر اینکه تعزیرات حکومتی در چه صورتی می‌تواند به کرایه بالای سرویس مدارس ورود کند؟ گفت: به طور حتم اگر قیمت مصوب وجود نداشته باشد و قیمت متعارفی باشد و در سرویس مدارس از قیمت متعارف هم بالاتر دریافت شود، باز هم تعزیرات حکومتی می‌تواند به این موضوع ورود کند.

وی افزود: قبل از بازگشایی مدارس به تمام استان‌ها، بخشنامه‌ای ارسال شد که چنانچه مردم برای سرویس مدارس شکایتی داشته باشند، پیگیری کنند، آموزش و پرورش نیز می‌تواند با مشاهده این موارد، گران‌فروشی را به تعزیرات حکومتی اعلام کند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: طی نامه‌‎نگاری با آموزش و پرورش مقرر شد؛ موارد گران‌فروشی سرویس مدارس به سازمان تعزیرات اعلام شود، به طور حتم طی یک روز آینده این مشکل را پیگیری خواهیم کرد و مباحث را به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

کد خبر 690455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سرهنگ IR ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
    0 0
    سلام.لطفا شرکت مهتاب سیر درمنطقه 6مشهد پیگیری بفرماییدکه نه طبق تعرفه شورای شهر سرویس مدرسه انجام میدهدوتعداد شاگردان نیزغیرقانونی و5نفرسوارمیکنند.