مردم از سامانه ملی گارانتی بی اطلاع هستند

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که سامانه جامع تجارت و سامانه مودیان اجرایی شوند مباحث مربوط به قاچاق کالا در کشور حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی طاهری در برنامه زنده تلویزیونی تهران بیست اظهار کرد: سامانه جامع خدمات پس از فروش یا سامانه گارانتی بر خلاف بسیاری از سامانه‌ها وزارت صمت که تولید کننده محور است، مصرف کننده محور است.

وی افزود: این سامانه دو قسمت است که ثبت محور بودن آن یعنی وارد کننده و شرکت تولیدی کالایش را ثبت کند خوب بوده است. از سال ۹۹ فعالیت این سامانه از موبایل شروع شد و الان به خودرو رسیده است. اما خیلی از مردم از این سامانه اطلاعی ندارند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علاوه بر این مهمترین خلأ این سامانه این است که خدمات پس از فروش اکثر شرکت‌ها سامانه‌های جدایی دارند. در این شرایط این سامانه ۵۰ درصد کارها را روی زمین گذاشته است. درواقع حتی اگر سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی هم کامل نباشد این سامانه می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

طاهری گفت: با همین ابزارهای موجود می‌توان ثبت تمام کالاهای موجود را انجام داد. درواقع تولید کنندگان و وارد کنندگان می‌تواند با همین سامانه مجبور به ثبت اطلاعات خود شود؛ زمانی که سامانه جامع تجارت و سامانه مودیان اجرایی شوند مباحث مربوط به قاچاق کالا در کشور حل می‌شود.

به گزارش ایمنا، تمام کالاهایی که در سطح عرضه هستند دارای کد شناسه و کد رهگیری هستند که با وارد کردن کد شناسه محصول در کد دستوری *۴*۷۷۷۷# مردم می‌توانند از اطلاعاتی مانند شرکت تولید کننده، نوع ضمانت، مدت ضمانت و تاریخ تولید محصول مورد نظر با خبر شوند. همچنین با مراجع به سایت irangs.ir می‌توانند استعلام اصالت گارانتی کالا را براساس شناسه رهگیری بدست آورند.

کد خبر 690429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.