امروز ۴ مهر در بورس چه خبر است؟

اخبار منتشر شده درباره سیمان و رد حذف آن از بورس کالا میتواند امروز منجر به بهبود تقاضا در بورس شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار روز گذشته اعلام کرد که قبل از ورود سیمان به بورس حدود ۷۰ درصد سیمان کشور توسط تقریباً ۲۰ نفر دادوستد می‌شدو اکنون همه افراد می‌توانند به هر میزان از بورس کالا سیمان بخرند و انحصاری در این زمینه وجود ندارد.

به گفته وی سیمان نیم درصد هزینه تمام شده ساخت و ساز را در بر می‌گیرد و خروج سیمان از بورس به بهانه حل مشکلات مسکن آدرس غلط دادن است، چراکه اینکار سیمان را گران‌تر به دست مصرف کننده واقعی می‌رساند، تلاش برای خروج محصولات از بورس، به سرمایه هراسی منجر می‌شود.

براساس اخبار موجود، به نظر می‌رسد در نشست شورای مسکن با حضور رئیس جمهور صحبتی در خصوص حذف سیمان و فولاد از بورس کالا نشده است که این موضوع می‌تواند امروز منجر به بهبود تقاضا شود، شاخص نزدیک به سطح مهمی نیز واقع شده است و احتمال حمایت حقوقی‌ها و صندوق‌ها از بازار نیز وجود خواهد داشت، به هرحال پیش بینی می‌شود از شدت روند منفی کمی کاسته شود و محدوده تغییرات بین پنج تا ۱۰ هزار واحد باشد.

رشد ۱۲۲ واحدی شاخص بورس در دقایق ابتدای معاملات

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _سه‌شنبه چهارم مهرماه_ با رشد ۱۲۲ واحدی، به ۲,۱۰۱,۱۵۸ و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱,۰۷۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات تاکنون ۶۹۴.۴۹۹ میلیون سهم بود که طی ۴۵,۱۲۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵,۴۱۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۳,۷۷۷,۶۸۶ میلیارد ریال شد.

نمادهای «ثشاهد»، «وتجارت» و «ونیرو» بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص کل گذاشتند.

امروز ۴ مهر در بورس چه خبر است؟

کد خبر 690427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.