بودجه شهرداری اراک به ۴۶۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: بودجه سه هزار و ۲۰۰ میلیاردی ابتدای سال جاری با متمم ارائه‌شده به چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

عباس خسروانی در حاشیه یکصد و نهمین جلسه رسمی شورای کلان‌شهر اراک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مصوبات صحن درباره موضوع کمیسیون برنامه و بودجه نامه شهرداری در رابطه با ارسال اصلاحیه متمم اولین بودجه تلفیقی سال ۱۴۰۲ شهرداری و سازمان‌های تابعه به میزان چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به جزئیات اصلاحیه متمم اولین بودجه گفت: بودجه سه هزار و ۲۰۰ میلیاردی ابتدای سال ۱۴۰۲ با متمم ارائه شده به چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تصریح کرد: مهم‌ترین آیتم‌هایی که موجب افزایش بودجه و منجر به ارائه متمم اول شد شامل ۶۲۷ میلیارد تومان مازاد درآمد سال گذشته، ۴۰۰ میلیارد تومان فروش زمین و یا همان سیاست مولدسازی، ۱۰۰ میلیارد تومان عوارض کالا و خدمات، ۱۰۰ میلیارد تومان عوارض متمرکز، ۴۳ میلیارد تومان عوارض صدور پروانه، ۶۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی، ۵۷ میلیارد تومان جرایم ماده ۱۰۰ و ۵۷ میلیارد تومان حذف پارکینگ و پنج میلیارد تومان درآمدهای اختصاصی سازمان‌های تابعه شهرداری است.

وی اضافه کرد: شهرداری و شورا با همفکری مبلغ یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان که به بودجه شهری اضافه شده را در محل‌های مورد نظر پس از بررسی کارشناسی هزینه کرده‌اند.

خسروانی با بیان اینکه اولین محل برای اختصاص بودجه بخش تملکات شهرداری است گفت: یک انقلاب بزرگی در بخش تملکات شهرداری رخ داده و معبرهای بزرگی در حال بازگشایی است.

وی با بیان اینکه ۵۷۵ میلیارد تومان برای تملکات شهرداری اختصاص پیدا کرده است خاطرنشان کرد: برای سرعت بخشی به احداث تقاطع‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک ادامه داد: برای خرید ماشین آلات عمرانی هم به صورت کلی ۳۴۲ میلیارد تومان، دره نورالشهدای گردو ۹۵ میلیارد تومان و خرید نردبان آتش‌نشانی به منظور تسویه حساب در همین سال ۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین برای خرید اتوبوس ۵۰ میلیارد تومان، به سازمان فرهنگی ۱۷ میلیارد تومان، نوسازی و احداث سرپناه‌های اتوبوس ۱۰ میلیارد تومان، برای سرعت بخشی به انتقال پساب شهر اراک حدود ۱۹ میلیارد تومان، برای افزایش ساخت پل‌های هوایی ۲۵ میلیارد تومان و مدیریت پسماند شهر اراک هم ۱۹ میلیارد تومان تزریق شده است.

خسروانی با بیان اینکه سهم بودجه جاری شهرداری در متمم یک به یک هزار و ۱۱۵ میلیارد تومان رسیده است، گفت: این میزان نسبت به بودجه ابتدای سال چهار درصد کاهش داشته است و این مهم نشان می‌دهد که شورا و شهرداری در بودجه‌های جاری درصد صرفه‌جویی هستند.

وی با بیان اینکه سهم بودجه عمرانی به سه هزار و ۴۳۴ میلیارد تومان رسید که نسبت به کل بودجه ۷۵ درصد است، اظهار کرد: در متمم اول به کاهش بودجه جاری و افزایش بودجه عمرانی مواجه هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تصریح کرد: متمم اول بودجه شهرداری اراک با هشت رأی موافق از ۱۰ رأی به تصویب رسید.

وی با اشاره به دیگر مصوبات صحن هم گفت: دیگر مصوبه این نشست هم به نامه کمیسیون عمران درباره ارسال پرونده پلاک ثبتی ۱۲۷۵ به کمیسیون ماده پنج اختصاص یافت که با ۱۰ رأی موافق به تصویب رسید.

خسروانی ادامه داد: مصوبه دیگر هم درباره نامه کمیسیون عمران در زمینه طرح ۲۰۰ سفر حمل و نقل رایگان برای دانش‌آموزان با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از محل یارانه‌های بلیط بود.

وی با اشاره به نظرات کارشناسی کمیسیون مربوطه به منظور کاهش آلودگی هوا و کمک به اقتصاد خانوارها همچنین تشویق شهروندان به استفاده از سامانه‌های مهتا، گفت: این مصوبه هم با ۱۰ رأی موافق تصویب شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک افزود: مصوبه آخر هم به پیشنهاد کمیسیون عمران و معماری برای تعیین تکلیف عوارض مازاد بر ۳۰۰ متر مربع مسکونی و بیش از ۲۵ متر مربع تجاری اختصاص یافت که پس از بررسی در کمیسیون مربوطه، موضوع ارجاع به سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری و سپس توافقنامه با استناد ماده ۱۰ قانون مدنی منعقد و به رأی گذاشته شد که با ۸ رأی موافق، تصویب شد.

کد خبر 690367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.