پیش‌بینی برداشت ۴۰ هزار تن سیب از اراضی باغی شهرستان دنا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دنا گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال از دو هزار هکتار اراضی باغی تحت کشت سیب، ۴۰ هزار تن محصول برداشت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرستان دنا به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود و واقع شدن در دامنه قله سر برافراشته دنا از موقعیت خاص آب‌وهوایی برخوردار است و همین باعث شده که این شهرستان در زمینه گردشگری و کشاورزی به ویژه در محصولات باغی به عنوان یک قطب در استان کهگیلویه و بویراحمد شناخته شود.

توسعه دو صنعت کشاورزی و گردشگری در شهرستان دنا مورد توجه قرار گرفته‌است و گرچه سرعت این توسعه با توجه به کمبود اعتبارات و زیرساخت‌ها کند است، اما می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن برای این شهرستان باشد.

با رسیدن به اوایل شهریورماه و شروع فصل پاییز رنگ خوش انگور و سیب شهرستان دنا در هر انسانی را می‌برد و بی‌شک تجربه طعم شیرین این محصولات در دامنه کوه دنا باعث ثبت یک خاطره خوش خواهد شد.

نجفعلی آرسته مدیر جهاد کشاورزی دنا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرستان دنا دارای بیش از هفت هزار هکتار اراضی باغی است.

وی افزود: از اراضی باغی موجود در شهرستان دنا سالانه ۸۰ هزارتن انواع محصولات باغی که عمده آن انگور، سیب، هلو و گردو است برداشت می‌شود.

آرسته گفت: در سال‌جاری از ۶۰۰ هکتار اراضی باغی تحت کشت هلو در این شهرستان شش هزار تن هلو از ارقام زعفرانی، تبریزی و ابرتا برداشت شده‌است.

وی افزود: میزان برداشت هلو از هر هکتار در شهرستان دنا بالغ بر ۱۴ تن است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دنا، خاطرنشان کرد: امسال ۱۷ هزار تن انگور از انواع عسکری، یاقوتی، رشه، سیاه سردشت و سیاه دانه برداشت شد.

وی با اشاره به اینکه برداشت سیب از دو هزار هزار هکتار اراضی باغی در شهرستان دنا آغاز شده‌است، گفت: پیش‌بینی می‌شود که ۴۰ هزار تن سیب به طور میانگین از این اراضی برداشت شود.

آراسته با اشاره به اینکه در هر هکتار از اراضی باغی تحت کشت سیب ۲۱ تن محصول برداشت می‌شود، گفت: سطح تحت کشت سیب این شهرستان از انواع لبنانی، رِد و گلدن است.

وی افزود: اغلب محصول تولیدی شهرستان به استان‌های دیگر و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود و وجود کارخانه‌های بسته‌بندی و فرآوری میوه فرصت مناسبی را پیش‌روی کشاورزان شهرستان قرار داده‌است.

کد خبر 690351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.