اجرای کمربند سبز شهر یاسوج با هدف صیانت از منابع طبیعی

رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از اجرای طرح کمربند سبز شهر یاسوج برای جلوگیری از تصرف و تخریب اراضی ملی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حفظ منابع طبیعی به عنوان یک سرمایه ملی و تحویل نسل به نسل آن یک وظیفه همگانی است، اما سودجویی و تصرف غیرقانونی، آتش‌سوزی و قطع درختان و ریشه‌کنی گیاهان باعث خسارات جبران‌ناپذیری به منابع طبیعی می‌شود.

شهرستان بویراحمد یکی از شهرستان‌های سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد می‌باشد که با پوشش جنگلی انبوه بلوط، بنه، گز، بادام کوهی سهم بزرگی در برخورداری استان از پوشش جنگلی دارد.

به دلیل وجود آب‌وهوای معتدل و واقع شدن شهرستان بویراحمد در دامنه کوه دنا و در مسیر رودخانه بشار، منابع طبیعی این شهرستان همواره مورد طَمع سودجویان و متصرفان غیرقانونی زمین بوده‌است.

اگر نگاهی به شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیاندازیم متوجه خواهیم شد که گسترش ساخت و ساز در این شهر هر روز به سمت اراضی منابع ملی و به دامنه کوه نزدیک‌تر می‌شود.

احداث دیوار مرزی از تصرف غیرقانونی اراضی جلوگیری می‌کند

سیدحسین رضوی‌نژاد، رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جهت جلوگیری از تصرف و تخریب اراضی ملی ایجاد کمربند فضای سبز دور تا دور شهر یاسوج در حال انجام است.

وی افزود: با احداث دیوار بین اراضی ملی و مستثنیات از تداخل مالکیت و تصرف‌های غیر قانونی در حاشیه شهر یاسوج جلوگیری خواهد شد.

رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد: دیوار جدا کننده و کمربند سبز شهر یاسوج از منطقه بنسجان آغاز شده و تا منطقه مختار در شهرستان بویراحمد ادامه پیدا کرده‌است که در این منطقه با معارضات اجتماعی مواجه شده‌است.

رضوی‌نژاد اضافه کرد: با احداث دیوار مرزی بین اراضی ملی و اراضی غیر ملی تا حد قابل توجهی توانسته‌ایم از تصرف غیرقانونی اراضی جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: طی شش ماه اخیر در ۲۵ مورد رفع تصرف اراضی، از ۲۹ هکتار از اراضی شهرستان رفع تصرف شده‌است.

کد خبر 690345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.