افزایش ۲۴ درصدی تولید فولاد ایران

بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد، در ماه آگوست در غرب آسیا( ایران، قطر، عربستان و امارات) ۲.۸ میلیون تن فولاد خام تولید شده که ایران با تولید ۱.۶ میلیون تنی سهم ۵۷ درصدی از آن دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، انجمن جهانی فولاد (worldsteel) در گزارشی آخرین وضعیت تولید فولاد جهان در ماه جولای ۲۰۲۳ را منتشر کرد. تولید جهانی فولاد خام برای ۶۳ کشور گزارش شده به این انجمن جهانی فولاد ۱۵۲.۶ میلیون تن (Mt) در آگوست ۲۰۲۳ بوده که ۲.۲ درصد نسبت به آگوست ۲۰۲۲ افزایش داشت.

افزایش ۲۴ درصدی تولید فولاد ایران

افزایش ۲.۲ درصدی تولید فولاد در جهان

از بین ۱۰ تولیدکننده برتر فولاد خام جهان، تولید فولاد در شش کشور در ماه جولای کاهشی و در چهار کشور افزایش بوده است. چین، هند و ژاپن به ترتیب با تولید ۸۶.۴، ۱۱.۹ و ۷.۱ میلیون تن فولاد خام، سه تولیدکننده برتر فولاد در جهان بوده‌اند.

هند بازهم رکورددار افزایش تولید فولاد خام شد

بررسی تغییرات تولید فولاد خام در ماه آگوست ۲۰۲۳ نسبت به ماه مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که چین ۸۶.۴ میلیون تن در آگوست ۲۰۲۳ تولید کرد که ۳.۲ درصد در آگوست ۲۰۲۲ افزایش داشت. هند نیز ۱۱.۹ میلیون تن، ۱۷.۴ درصد افزایش داشته است.

علاوه بر این کشور ژاپن ۷.۱ میلیون تن تولید کرده که ۲.۹ درصد کاهش داشت. ایالات متحده ۷.۰ میلیون تن تولید کرد که ۱.۱ درصد افزایش داشت. تخمین زده می‌شود روسیه ۶.۴ میلیون تن تولید کرده است که ۸.۹ درصد افزایش یافته است.

همچنین کره جنوبی ۵.۶ میلیون تن تولید کرد که ۵.۹ درصد کاهش داشت. آلمان ۲.۸ میلیون تن تولید کرد که ۱.۰ درصد کاهش داشت. ترکیه ۲.۸ میلیون تن تولید کرد که ۲.۹ درصد کاهش داشت. برزیل ۲.۷ میلیون تن تولید کرد که ۵.۹ درصد کاهش داشت. ایران ۱.۶ میلیون تن تولید کرد که ۲۴.۱ درصد کاهش داشت.

ادامه روند کاهش تولید فولاد خام اتحادیه اروپا

۲۷ عضو اتحادیه اروپا که در ماه گذشته کاهش ۷.۱ درصدی تولید فولاد خام را ثبت کرده بودند در این ماه نیز با کاهش ۴.۴ درصدی همچنان در تولید فولاد خام عقب مانده‌اند. بر اساس برآوردهای انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام در این کشورها در ماه آگوست ۲۰۲۳ برابر با ۹.۱ میلیون تن بوده است.

تولید فولاد خام در سایر کشورهای اروپایی یعنی بوسنی و هرزگوین، مقدونیه، نروژ، صربستان، ترکیه و انگلیس برابر ۳.۴ میلیون تن بوده و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳.۲ درصد کاهش داشته است.

آلمان در ماه آگوست ۲۰۲۳، ۲.۷ میلیون تن فولاد تولید کرده که نسبت به ماه مشابه سال قبل یک درصد و در هفت ماهه سال جاری ۴.۲ درصد کاهش را ثبت کرده است.

افزایش ۲۴ درصدی تولید فولاد ایران

قاره آفریقا ۱.۵ میلیون تن در آگوست ۲۰۲۳ تولید کرده که ۱۶.۱ درصد نسبت به آگوست ۲۰۲۲ افزایش داشته است. علاوه بر این آسیا و اقیانوسیه ۱۱۵.۷ میلیون تن تولید کردند که ۳.۵ درصد افزایش داشت. اتحادیه اروپا (۲۷) ۹.۱ میلیون تن تولید کرد که ۴.۴ درصد کاهش داشت.

همچنین اروپا ۳.۴ میلیون تن تولید کرد که ۳.۲ درصد کاهش داشت. خاورمیانه ۲.۸ میلیون تن تولید کرد که ۱۶.۰ درصد کاهش داشت. آمریکای شمالی ۹.۲ میلیون تن تولید کرد که ۲.۶ درصد کاهش داشت. روسیه و سایر کشورهای مستقل مشترک المنافع + اوکراین ۷.۵ میلیون تن تولید کردند که ۱۰.۷ درصد افزایش داشت. آمریکای جنوبی ۳.۴ میلیون تن تولید کرد که ۸.۱ درصد کاهش داشت.

ایران در جایگاه دهم تولید فولاد جهان

گزارش تولید فولاد خام در ۱۰ کشور برتر تولیدکننده، نشان می‌دهد که در ماه اوت ۲۰۲۳، چین ۸۶.۴ میلیون تن، هند ۱۱.۹ میلیون تن، ژاپن ۷.۱ میلیون تن، ایالات متحده ۷.۰ میلیون تن، روسیه ۶.۴ میلیون تن، کره‌جنوبی ۵.۶ میلیون تن، آلمان ۲.۸ میلیون تن، ترکیه ۲.۸ میلیون تن برزیل ۲.۷ میلیون تن و ایران ۱.۷ میلیون تن فولاد خام تولید کرده‌اند.

رشد ۱.۱ درصدی تولید فولاد خام ایران در هفت ماهه سال جاری در حالی است که تولید فولاد خام ترکیه در این مدت ۱۲.۱ درصد و در برزیل ۸.۳ درصد کاهش پیدا کرده است.‌

ایران تولید کننده ۵۷ درصد فولاد غرب آسیا

تولید ۱.۶ میلیون تنی فولاد ایران در حالی اتفاق افتاده است که کشورهای فولادی خاورمیانه (ایران، قطر، عربستان و امارات) در ماه جولای ۲۰۲۳، در مجموع توانسته‌اند ۲.۸ میلیون تن فولاد تولید کنند، به عبارتی ایران یک‌تنه در این ماه توانسته است نزدیک به ۵۷ درصد از تولید این منطقه را به نام خود ثبت کند، البته قابل ذکر است که ایران بزرگترین تولیدکننده فولاد در خاورمیانه است و هر ماه تولید بیشتری از سایر کشورهای این منطقه دارد.

تولید فولاد در غرب آسیا (ایران، قطر، عربستان و امارات) در سال ۲۰۲۲ نیز افزایشی بوده و نسبت به سال ۲۰۲۱ رشد ۰.۴ درصدی را ثبت کرده و به ۲۹.۰ میلیون تن رسیده و با توجه به تولید ۱۹.۷ میلیون تنی ایران در سال گذشته میلادی، ۶۷.۹۳ درصد تولید فولاد غرب آسیا را ایران تولید کرده است.

افزایش ۲۴ درصدی تولید فولاد ایران

کد خبر 690331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.