کمپ ماده ۱۶ در استان مرکزی باید راه‌اندازی شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ در استان مرکزی ضروری است و باید هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهنام نظری دوشنبه سوم مهرماه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در اراک اظهار کرد: باید با فرهنگ‌سازی، افزایش سطح آگاهی مردم و مهارت‌آموزی برای نه گفتن، میزان مصرف مواد مخدر را در جامعه کاهش دهیم.

وی افزود: تمرکز بر آموزش‌های مقابله‌ای با مواد مخدر باید در آموزش و پرورش باشد و از سنین پایین مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه آموزش در دانشگاه‌ها برای مبارزه با مواد مخدر نتیجه مطلوب به همراه ندارد تاکید کرد: باید دانش‌آموزان از سنین ابتدایی با مخاطرات سو مصرف این مواد آشنا شوند.

وی با بیان اینکه به برخی از عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گلایه‌مندی وجود دارد افزود: این به معنای ضعف در تمام ارکان شورا نیست.

نظری با بیان اینکه در حوزه آموزش، امور فرهنگی و هماهنگی‌های بین بخشی اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است تصریح کرد: استان مرکزی در حوزه بازسازی و بازتوانی که کمپ ماده ۱۶ است، با مشکل روبروست و باید این معضل هر چه سریع‌تر رفع شود.

وی با بیان اینکه در مبحث مبارزه با موادمخدر، آموزش و فرهنگ‌سازی باید قبل از مقابله مورد توجه ویژه قرار گیرد اضافه کرد: بهزیستی مکلف به نگهداری ۵۰۰ نفر از معتادان متجاهر است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: این مهم به طور قطع در شورای تأمین استان مرکزی مصوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بروکراسی اداری موجب شده تا ساختمان آموزش و پرورش برای راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ با مشکل مواجه شود گفت: این تأخیر پذیرفتنی نیست چرا که اگر جلوی رشد آسیب‌های اجتماعی گرفته نشود، می‌تواند در نسل‌های بعد رسوخ پیدا کرده و بسیاری از صفات برجسته مردم را دچار خدشه کند.

نظری با اشاره به تلاش دشمنان برای به آشوب کشیدن کشور در سالگرد اغتشاشات اظهارکرد: مردم ایران اسلامی آگاه هستند و بخوبی می‌فهمند در کدام صف قرار گیرند.

وی افزود: ملت بزرگ ایران، زینب‌وار و حسین گونه در کنار رهبر خود ایستاده‌اند و مشت محکمی بر دهان دشمنان زدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: جایگاه زن در اسلام و نظام اسلامی با جایگاه زن در غرب که افسارگسیخته عمل کرده و قلاده‌ای به گردن زنان آویخته‌اند، قابل مقایسه نیست.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی هم با بیان اینکه نبود مکان مرکز اقامتی درمانی اعتیاد بانوان در اراک، یکی از چالش‌های استان مرکزی است گفت: در این راستا زمین مناسبی در منطقه کشتارگاه اختصاص داده شده و به زودی اقدامات اجرایی آن انجام می‌شود.

اکبر شایسته‌فرد با بیان اینکه هم اینک بیش از ۱۲ مرکز تبصره دو در استان مرکزی وجود دارد اظهارکرد: افراد دستگیر شده پس از غربالگری در این مراکز نگهداری می‌شوند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان مرکزی هم گفت: اجرای طرح‌های مبارزه با موادمخدر این استان در ۶ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۰ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ نورالدین ناظمی با بیان اینکه تعداد دستگیری‌ها هم هفت درصد افزایش دارد اظهار کرد: پلیس مبارزه با موادمخدر استان مرکزی آمادگی اجرای برنامه‌های مختلف در راستای کاهش اعتیاد و مبارزه با این معضل را دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات پیش‌رو در راستای مبارزه با موادمخدر، ظرفیت کمپ‌های موجود است افزود: مبارزه با خرده‌فروشان در اولویت برنامه‌های این پلیس قرار دارد، راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ در استان مرکزی ضروری است و باید هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی هم با ارائه عملکرد این اداره کل در شش ماه نخست امسال در راستای آموزش به زندانیان گفت: در قالب کمپ‌های ماده ۱۶ و آسیب‌های اجتماعی، سه هزار و ۳۱ نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

حمیدرضا رستمی با بیان اینکه آموزش این افراد نسبت به مدت مشابه قبل، ۲۷ درصد افزایش دارد اظهارکرد: این مرکز آمادگی ارائه آموزش‌های مختلف با راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ را داراست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی هم گفت: این نهاد یک سوله در شهرستان آشتیان دارد که در صورت امکان و داشتن شرایط، آمادگی تحویل به مدت یک سال برای راه‌اندازی کمپ ماده ۱۶ را دارد.

علیرضا شهرجردی با بیان اینکه در صورت راه‌اندازی این مرکز، یک‌هزار تخته پتو هم اهدا می‌شود اظهارکرد: با توجه به اینکه اعتیاد زایش‌کننده سایر آسیب‌های اجتماعی است بدون شک نجات و درمان یک معتاد نجات یک جامعه خواهد بود.

کد خبر 690329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.