امنیت مقوله‌ای تبلیغاتی و لسانی نیست

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: امنیت مقوله‌ای تبلیغاتی و لسانی نیست بلکه وجود امنیت را مردم باید احساس کنند و امروز کار آمدی، اقتدار، توانمندی و کارایی پلیس در تامین امنیت روانی و اجتماعی جامعه بر همگان آشکار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدرضا هاشمی‌فر امروز- دوشنبه سوم مهرماه- در مراسم تکریم و معارفه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان فریدن ضمن تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر (عج) و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: ملت غیور ایران اسلامی در دفاع مقدس قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به دنیا اثبات کرد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس اقتدار، خوداتکایی، قدرت معنوی و در عین حال امید به شکست دشمن را برای ما ایجاد کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه امنیت از اساسی‌ترین نیازهای جامعه بشری است، تاکید کرد: نخستین و مهم‌ترین شرط داشتن یک زندگی سالم اجتماعی مقوله امنیت است تا جایی که در دین اسلام نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

هاشمی‌فر ادامه داد: امنیت یک مقوله نسبی است که علاوه بر مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی، آحاد مختلف جامعه نیز باید با پلیس همکاری کنند، دغدغه پلیس پاسداری از جان و مال و ناموس و آبروی مردم است.

وی عنوان کرد: امروز پلیس یکی از اصلی‌ترین ارکان حفظ امنیت در نظام اسلامی است طبق فرمایش مقام معظم رهبری سازمان فراجا مظهر حاکمیت و امنیت جمهوری اسلامی است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: ایجاد امنیت فردی، اجتماعی، اخلاقی، روحی و روانی در جامعه از وظایف اصلی نیروی انتظامی بوده، و سازمان فراجا با توسعه رویکرد جامعه محور و با جلب اعتماد عمومی در تأمین نظم و امنیت در جامعه توانسته در حوادث گذشته و تهدیدات اخیر با اقتدار، سعه صدر و خویشتن داری و همراهی ملت شریف جمهوری اسلامی با تدبیر اقدام و عمل کند.

هاشمی‌فر تصریح کرد: امنیت مقوله‌ای تبلیغاتی و لسانی نیست بلکه وجود امنیت را مردم باید احساس کنند و امروز کار آمدی، اقتدار، توانمندی و کارایی پلیس در تأمین امنیت روانی و اجتماعی جامعه بر همگان آشکار است.

وی ادامه داد: مأموران فراجا با گستردگی حوزه مأموریتی، پراکندگی و گسترش حوزه سرزمینی و استقرار و حضور در دورترین نقطه از کویر تا دریا از شهر تا روستا به مأموریت‌های امنیت بخش خود ادامه می‌دهند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: نیروی انتظامی تمام تهدیدات دشمن را در جهت ایجاد ناآرامی‌ها با همراهی مردم، دستگاه‌های دولتی، امنیتی و دستگاه‌های قضائی خنثی کرده است.

سردار هاشمی فر افزود: سال گذشته دشمن با استفاده از تمام ابزارها اعم از قدرت رسانه، منافقین، سلطنت طلبان، معاندین، گروهک‌های تجزیه طلب، افراد فریب خورده برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به میدان آمد، اما عدم همراهی مردم با آنها، اقدام به موقع، سنجیده و هوشمندانه مجموعه نیروهای مسلح تمام توطئه‌های آنها را خنثی کرد.

وی ادامه داد: امسال نیز نقشه گسترده‌ای داشتند که بتوانند از سالگرد اغتشاشات گذشته با ایجاد جو روانی و تشویش اذهان عمومی همانند سال گذشته و به مراتب بیشتر با ایجاد ناآرامی برای براندازی اقدام کنند، اما باز شاهد بودیم با تلاش مردم و همراهی ملت شهید پرور و اقدامات خوب و پیشگیرانه توطئه‌های دشمن خنثی شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: امروز دشمن در حوزه جنگ سخت قدرت و یارای مقابله با فرزندان انقلاب در نیروهای مسلح به جهت اقتدار روز افزونی که در این حوزه وجود دارد را ندارد.

هاشمی‌فر افزود: با نزدیک شدن به جنگ نرم و هدف قرار دادن اصل دین با ترویج بی‌بندوباری، فساد، کشف حجاب، زدودن غیرت دینی از مردان و زنان جامعه و ایجاد ناامیدی به دنبال ترویج و ایجاد ناامنی است.

وی تاکید کرد: ما در جامعه دینی و اسلامی موظف و مکلف به توصیه‌های امام حسین (ع) در واقعه عاشورا که همان احیای اسلام است هستیم، بر اساس امر به معروف و نهی از منکر باید با هوشیاری و حفظ وحدت امت اسلامی برگرفته از فرمایشات امام علی (ع) با حضور هدفمند و گسترش جهاد تبیین و توجه به اقشار و جامعه آسیب پذیر و آگاهی بخشی به جامعه، نسبت به خنثی سازی اهداف دشمن اقدام کنیم.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به شرایط شهرستان‌های غرب استان تاکید کرد: در مجموعه فراجا استان تمام امکانات اذعان شهرستان‌ها است و چیزی به نام ستاد وجود ندارد و هر محدودیتی و مشکلاتی که است کل ۲۴ شهرستان استان اصفهان با آن روبر هستند.

هاشمی‌فر ادامه داد: آنچه که ما برای شهرستان پیگیر هستیم احداث پاسگاه است به واسطه پنج درصد تملک دارایی که ایجاد شده و هر چند ناچیز بوده اما توانستیم بخشی از آن را انجام دهیم و منابعی هم از فرآجا تأمین شده، اما جوابگو نیست.

وی گفت: انتظار داریم از مصوبات هیئت دولت کمک بگیریم تا بتوانیم زودتر این پروژه را به پایان برسانیم تا یک امنیت فراگیر و بهتری را برای تمام شهرستان ایجاد کنیم.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از زحمات سرهنگ بهارلو به عنوان فرمانده سابق تجلیل و سرهنگ جواد افشاری به عنوان فرمانده نیروی انتظامی شهرستان معرفی شد.

کد خبر 690324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.