طرح هادی روستاها بازنگری شده است

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: سرعت خیلی خوبی در بازنگری طرح هادی روستاها وجود دارد و تاکید استاندار آذربایجان‌غربی تدوین یک شیوه‌نامه الحاق برای روستاها جهت تسهیل در این امر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی پاشایی امروز _ دوشنبه سوم مهرماه_ در جمع اعضای شورای اسلامی شهرستان ارومیه اظهار کرد: در راستای اجرای طرح هادی سال قبل با بنیاد مسکن هم‌افزایی خوبی انجام شد.

وی یکی از اتفاقات خوب سال گذشته را آسفالت‌ریزی در ۱۵۲ روستا عنوان کرد که این امر با توجه به تخصیص قیر رایگان و اخذ مجوزهای لازم برای تهاتر امکانپذیر شد.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی بر ضرورت بازنگری طرح هادی روستاها تأکید کرد و گفت: سرعت خیلی خوبی در بازنگری طرح هادی روستاها وجود دارد و تاکید استاندار آذربایجان‌غربی تدوین یک شیوه‌نامه الحاق برای روستاها جهت تسهیل در این امر است.

پاشایی با بیان اینکه سال گذشته ۷۴ هکتار اراضی در قالب شیوه نامه الحاق به سطح روستاها الحاق شد، ادامه داد: رسیدگی به مشکلات افرادی که در روستاها منازل مسکونی به صورت غیرمجاز در خارج از محدوده احداث کرده‌اند، در صورتی که ساکن محل باشند، پس از طی فرآیندهای قانونی تبصره یک ماده یک و کمیسیون ماده ۹۹ در اولویت قرار دارد.

وی اولویت‌بندی برای بازنگری طرح جامع روستاها را شاخص رشد جمعیت، آمار شبکه بهداشت، ساخت‌وسازهای موجود عنوان کرد و یادآور شد: خلأ قانونی در حوزه نظارت و کنترل ساخت‌وسازهای روستایی وجود دارد.

پاشایی با اشاره به مشکلات محدوده‌های روستایی الحاق شده به شهرها عنوان کرد: تا زمانی که کد آبادی روستاهای الحاق یافته حذف نشده دهیاری‌ها باید به فعالیت خود ادامه دهند.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی تأکید کرد: طی سال ۱۴۰۱ به دهیاری‌های شهرستان ارومیه ۱۶۶ میلیاردتومان اعتبار تخصیص یافته است که چهار برابر میزان تخصیص سال قبل‌تر آن است.

پاشایی اظهار کرد: تمامی دهیاران باید موظف شوند گزارش عملکرد و هزینه‌های خود را طی بنرهایی به اطلاع مردم برسانند. وی با بیان اینکه تا حد امکان به مردم کمک خواهیم کرد، یادآور شد: شوراها باید در تمامی امور مربوط به دهیاری‌ها نظارت کامل داشته باشند.

به گفته وی اطلاع‌رسانی عملکرد، مردمی‌کردن فعالیت‌ها و شفافیت با مردم، آنها را راضی کرده و موجب رضایتمندی شأن می‌شود.

پاشایی همچنین با بیان برخی آمار در حوزه روستاها و تلاش برای ارتقا هرچه بیشتر و ایجاد رشد و توسعه پایدار و متوازن خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد روستاهای شهرستان ارومیه از نعمت گاز، ۷۸ درصد از آب شرب سالم و ۸۲ درصد از اینترنت بهره مند بوده و ۸۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز آسفالت شده‌اند.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۳۵۰ دستگاه ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی به دهیاری‌ها واگذار شده که امور مربوط به مدیریت پسماند روستاها و پروژه‌های عمرانی و خدماتی روستاها را انجام می‌دهند.

کد خبر 690312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.