رسیدگی به تخلفات بیش از ۳ هزار ملک در سطح شهر قم

مدیر امور اجرایی کمیسیون‌های ماده صد شهرداری قم گفت: ۱۳۴ جلسه کمیسیون ماده صد طی چهار ماه نخست سال جاری برگزار و به تخلفات سه هزار و ۳۶۱ ملک رسیدگی شده است.

عباس گل‌افشان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۱۳۴ جلسه کمیسیون ماده صد طی چهار ماهه نخست سال برگزار و به تخلفات سه هزار و ۳۶۱ ملک رسیدگی شده است که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته و در خصوص این پرونده‌ها چهار هزار و ۹۷ رأی صادر و ۴۳ مورد نیز از املاک بازدید شده است.

وی افزود: میزان پرونده‌هایی که برای آنها جریمه صادر شده، چهار هزار و ۷۴۴ مورد بوده که ۳۷ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است؛ همچنین در خصوص مبلغ جریمه تعیین شده، منطقه چهار بیشترین مبلغ ریالی را به خود اختصاص داده است.

مدیر امور اجرایی کمیسیون‌های ماده صد شهرداری قم خاطرنشان کرد: تخلف طبقه مازاد بر جریان تراکم ۶۹ مورد بوده که در ۲۵ مورد منجر به صدور رأی شده است که این آرا تنها به جریمه محدود نمی‌شود.

گل‌افشان با اشاره به اینکه تخلفات طبقات مازاد سال گذشته ۴۶ مورد بوده که این نشان می‌دهد بازدارندگی جرایم به میزان کافی نیست، ادامه داد: همچنین تعداد آرای صادره قلع ۵۸۵ مورد بوده که ۴۱۵ مورد در خصوص گزارشات بررسی املاک است.

وی تاکید کرد: تجاوز به شارع و املاک مجاور تخلف دیگری است که طی چهار ماهه نخست سال ۴۲ مورد اتفاق افتاده است و این موضوع هم از خط قرمزهای کمیسیون ماده صد محسوب می‌شود.

مدیر امور اجرایی کمیسیون‌های ماده صد شهرداری قم گفت: گزارش عدم تأیید ناظر موضوع دیگری است که طی این مدت ۳۰۷ مورد بوده و منجر به صدور ۴۵ رأی شده است که در این زمینه نحوه ورود مناطق مهم است. اگر ابلاغ به مالک به موقع صورت بگیرد، آمار آرای قلع کاهش خواهد یافت.

کد خبر 690309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.