تحقق ۳۶۰۰ میلیاردی بودجه شهرداری سمنان

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به تحقق ۳۶۰۰ میلیارد ریالی بودجه شهرداری سمنان طی شش ماه نخست سال جاری، گفت: ۱,۹۳۰ میلیارد ریال از این تحقق بودجه مربوط به بخش ارزش افزوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی خراسانیان امروز _دوشنبه سوم مهرماه_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: گزارش کامل انحراف عملکرد بودجه شهردار سابق سمنان به اداره کل بازرسی استان سمنان ارجاع داده شده است. این پرونده توسط یک حسابرس در شهرداری سمنان به صورت کامل تهیه شده و پس از تحویل به شورا، در اختیار اداره کل بازرسی به عنوان نهاد نظارتی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در بعضی ردیف‌های بودجه تا ۱۰۰ درصد انحراف رخ داده است، افزود: شهردار بر اساس قوانین تنها می‌تواند تا سقف ۱۰ درصد از ردیف بودجه‌ای را با نظر خود جا به جا و به پروژه اولویت دار دیگری اختصاص دهد و بالاتر از این سقف باید با تأیید شورا صورت بگیرد، اما در دوره شهردار سابق این روند قانونی طی نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به تحقق ۳۶۰۰ میلیارد ریالی بودجه شهرداری سمنان طی شش ماه نخست سال جاری، ادامه داد: ۱,۹۳۰ میلیارد ریال از این تحقق بودجه مربوط به بخش ارزش افزوده است.

خراسانیان با اشاره به تعطیلی پروژه تقاطع غیرهمسطح امام حسن (ع)، تصریح کرد: این پروژه از اولویت‌های کنونی مدیریت شهری سمنان خارج شده است تا در آینده نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام شود. ضمن آنکه علائم، حصار و فنس‌های کشیده شده بر دور این پروژه جهت تسهیل در رفت و آمد شهروندان جمع آوری شده است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه پیاده محور نمودن خیابان امام (ره) بدون انجام هیچ کار مطالعاتی و اخذ مجوزهای لازم صورت گرفت، اضافه کرد: خسارات فراوانی در این خصوص به بیت‌المال وارد شد و اداره کل بازرسی استان سمنان پیگیر تضییع اموال عمومی در این خصوص است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به اینکه عبور آزادراه حرم تا حرم از کمربند شمالی سمنان باعث بهره نشدن سمنان از پویایی و رشد اقتصاد شهری خواهد شد، گفت: بر اساس قانون امکان عبور آزادراه از داخل شهرها وجود ندارد، اما مقرر شده است تا زمان تکمیل این پروژه تا شهرستان سرخه، تردد از طریق کمربندی سرخه به سمنان صورت بگیرد تا در نهایت تصمیمی گرفته شود که منافع مردم در آن لحاظ شود.

کد خبر 690272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.