تحلیل بورس امروز ۳ مهر / احتمال از دست رفتن سطح حمایتی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد

ارزش معاملات نیز در سطح چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان قرار گرفت و حجم معاملات نیز در سطح هفت میلیارد برگه سهم در بازار بورس به محدوده حمایتی دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد رسید که شاید فردا این سطح از دست برود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در گزارش پیش از بازار گفته شد که این تصمیم خروج سیمان و فولاد از بورس کالا عواقب چندان خوشایندی را برای بازار سرمایه نخواهد داشت، در حالی که بازار در ابتدای روز روند متعادلی داشت پله به پله منفی تر شد و منجر به ریزش ۱۷ هزار واحدی شاخص کل شد.

ارزش معاملات نیز در سطح چهار هزار ۳۰۰ میلیارد تومان قرار گرفت و حجم معاملات نیز در سطح هفت میلیارد برگه سهم، در بازار بورس به محدوده حمایتی دو میلیون ۱۰۰ هزار واحد رسیدیم که شاید فردا این سطح از دست برود.

نمادهای فملی، فولاد، شپنا، شستا، شبندر؛ شستا، فارس و خودرو بیشترین تأثیر منفی را داشتند و در بازار فرابورس نیز با افت ۱۸۱ واحدی به محدوده ۲۶ هزار واحد رسیدیم نمادهای آریا، شگویا، زاگرس، صبا، خدیزل، انتخاب و شاوان بیشترین تأثیر منفی را داشتند، نرخ بهره مجدد در هفته گذشته افزایشی بود و این موضوع شرایط رکودی بازار سرمایه را افزایش می‌دهد.

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی شهریور

نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به ۲۹ شهریورماه نسبت به هفته قبل از آن با افزایش همراه شده و به ۲۳.۶۹ درصد رسیده است.

سمات به انجمن نهادهای سپرده‌گذاری مرکزی منطقه اوراسیا پیوست

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) به انجمن نهادهای سپرده‌گذاری مرکزی منطقه اوراسیا پیوست.

عضویت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ایران به انجمن نهادهای سپرده‌گذاری مرکزی منطقه اوراسیا (AECSD) با حضور محمد باغستانی مدیرعامل این شرکت، در نوزدهمین اجلاس سالیانه این انجمن در تاجیکستان تصویب شد.

جزئیات شکسته شدن طلسم صدور مجوز کارگزاری‌ها پس از ۱۳ سال

منوچهر میرزایی، مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس گفت: پس از ۱۳ سال، چندین موافقت اصولی برای تأسیس شرکت‌های کارگزاری طی دو سال گذشته صادر شده است. تعداد ۱۰ شرکت کارگزاری به مرحله تأسیس و ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها رسیده‌اند.

برای هر کدام از این شرکت‌های کارگزاری جدید، مجوزهای فعالیت هشتگانه‌ای تعریف و صادر شده که شامل مجوز معاملات اوراق تأمین مالی، مجوز معاملات کالا، اوراق مشتقه مبتنی بر اوراق بهادر و اوراق مشتقه مبتنی بر کالا، مجوز کال سنتر و مجوز معاملات برخط و مجوز مشاور عرضه و مجوز مشاور پذیرش اوراق بهادار است.

هشدار جی پی مورگان؛ نفت ۱۵۰ دلاری می‌شود

براساس گزارش جدید جی پی مورگان، چندین کاتالیزور از جمله شوک‌های ظرفیت، ایجاد یک ابرچرخه انرژی و البته تلاش‌های روزافزون برای دور کردن جهان از سوخت‌های فسیلی، باعث شده‌اند تا زنگ خطر ۱۵۰ دلاری شدن قیمت نفت به صدا درآید. مرکز تحقیقات انرژی جی پی مورگان به بازارها هشدار داد: افزایش اخیر قیمت نفت برنت می‌تواند تا سال ۲۰۲۶ قیمت هر بشکه را به ۱۵۰ دلار برساند و بحران انرژی وخیم‌تر از بحران ۲۰۲۲ اروپا به وجود آورد.

فروش ۳۱.۵ میلیون تن سیمان در بورس کالا

از ابتدای سال تا پایان شهریور (شش ماهه نخست امسال) ۳۴ میلیون هزار تن انواع سیمان عرضه و با تقاضای ۴۱ میلیون و ۶۶۵ هزار تنی مواجه و ۳۱ میلیون و ۴۶۰ هزار و ۲۷۰ تن آن دادوستد شد و ارزش ۲۷ هزار و ۸۵۶ میلیارد تومان را ثبت کرد.

۱۶۳ میلیون گواهی در شش ماهه نخست امسال، از ابتدای امسال تا پایان شهریور، ۱۶۳ میلیون و ۶۱۳ هزار گواهی سپرده سیمان معادل ۱۶۳ هزار و ۶۱۳ تن سیمان به ارزش ۱۶۱ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان معامله شد.

تغییرات بازار

تحلیل بورس امروز ۳ مهر / احتمال از دست رفتن سطح حمایتی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد

نقشه بازار

تحلیل بورس امروز ۳ مهر / احتمال از دست رفتن سطح حمایتی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد

کد خبر 690267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.