خون شهدای امنیت به جامعه نورانیتی داد که مسیر فتنه را کور کرد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به برکت خون شهدای امنیت جامعه نورانیتی پیدا کرد که کورکننده مسیر فتنه است.

به گزارش ایمنا، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، صبح امروز_دوشنبه سوم مهرماه_ در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت شهدای امنیت با حضور خانواده‌های این شهدا در سالن خلیج فارس باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، ضمن تبریک سالروز آغاز ولایت حضرت ولیعصر (عج)، اظهار کرد: در هر سرزمینی خداوند شاهدان و گواهانی قرار داده که برای جامعه شاخص هستند. کسانی که زمان‌شناس و بصیر هستند، جهان را از نقطه بالاتری می‌بینند، واقعیت‌های زمان را بیشتر از دیگران درک می‌کنند، اهل عمل هستند و اهل تردید نیستند.

وی طرفداران حق را بسیار دانست و افزود: عموم مردم به خاطر فطرت پاک و الهی که دارند، طرفدار حق هستند؛ اما بعضی اهل اقدام هستند و بعضی اهل حساب و کتاب، محاسبه، تردید، تفسیر و فلسفه‌بافی. بعضی در مسیر امامت، ولایت و خدا حاضرند از جانشان هزینه بپردازند، اما بعضی دیگر نه.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ما امروز برای پاسداشت این شهدای عزیز این جلسه را برگزار کردیم و می‌خواهیم از این طریق سپاس‌گذاری ملت ایران را به ساحت قدسی این عزیزان عرض کنیم، می‌خواهیم به آن‌ها بگوییم ما به حال شما و راهی که در سربازی ولایت و امامت جامعه انتخاب کرده‌اید، غبطه می‌خوریم.

قاضی‌زاده تصریح کرد: در عصر حاضر اتفاقات زیادی در گوشه کنار عالم می‌افتد، هر از چند گاهی در کشورهای به ظاهر توسعه یافته نیز به دلیلی درگیری اتفاق می‌افتد که چند نفر مجروح یا کشته می‌شوند، اما آن‌ها مقام و اثر شهید ندارند. چرا شهدای ما آن‌قدر عظمت وجودی پیدا می‌کنند که قلوب را متحول می‌کند؟

معاون رئیس جمهور در پاسخ سوال خویش گفت: قدرت و نام شهدای ما و شناختی که نسبت به آن‌ها حاصل می‌شود، بعد از شهادتشان، امنیت‌ساز و متحول کننده است و برکت دارد، رئیس‌جمهور در دیدار با خانواده شهیدی که با ۵۲ زخم به شهادت رسیده بود، گفت «با اینکه دشمن خیلی دارد تلاش می‌کند خط خبیثانه‌ای که پارسال شروع کرد، امسال مجدداً زنده کند، قلباً معتقدم این اتفاق نخواهد افتاد.» دلیل آن هم به اعتقاد بنده این است که اثر خون شهدا نخواهد گذاشت این فتنه دوباره شکل بگیرد. به حق خون‌های مظلومی که به خاک ریخته شد، جان‌های عزیزی که در خاک مُثله شد، خدا نمی‌گذارد این اتفاق بیافتد.

وی اظهار کرد: در شهادت این‌ها جامعه نورانیتی پیدا کرد که کورکننده مسیر فتنه است. چرا خدا در خون شهدای ما چنین اثری گذاشته؟ چون شهدا خود را برای خدا آماده کردند، با خدا معامله کردند و عزیزترین دارایی‌شان را در راه خدا فدا کردند.

قاضی‌زاده در ادامه توضیح داد: نماد مسیر خدا امامت و ولایت است. آن‌ها در مسیر یاری امامشان و در زمانی که امامشان به یاری نیاز داشت، به میدان آمدند. به حسب ظاهر افراد مشهوری نبودند، خدا آن‌ها را مشهور کرد. اگر به احوالات شخصی هر یک از آن‌ها در تمام حیاتشان مراجعه کنیم و تعاملات اجتماعی، آرمان‌ها و آرزوهایشان را ببینیم، متوجه می‌شویم که به قول حاج‌قاسم در زمان حیاتشان هم مانند یک شهید زندگی کرده‌اند؛ که اگر این طور نبود در میدان مبارزه‌ای که آنجا به شهادت رسیدند هم نمی‌بودند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: امنیت خودبه‌خود ایجاد نمی‌شود، دو نعمت سلامتی و امنیتی تا از دست نروند، قدرشان دانسته نمی‌شود، امنیت ماحصل فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌ها است و این عزیزان در خط مقدم ایجاد امنیت برای جامعه ما بودند، اگر این عزیزان نبودند همان شرایط سال گذشته همچنان ادامه داشت، آن حجم از سلاح‌ها با این هدف وارد کشور شد که دامن‌گیر ملت بزرگ ایران بشود، آن‌ها را خسته کند به زعم خودشان وادار به تسلیم بکنند، دشمن ۴۰ سال است برنامه‌اش همین است و ۴۰ سال است با شکست مواجه شده.

وی افزود: عزیزان شهید ما در این مسیر تنها نیستند. این فقط گذشت، فداکاری، اخلاص و برجستگی آن‌ها نیست که این‌ها را ایجاد کرده. این صبوری و همراهی مادران، پدران، همسران و فرزندان شهدا است که آن‌ها را در این مسیر موفق ساخته است.

قاضی‌زاده در ادامه گفت: رهبری فرمودند اگر نبود مادرانی مثل آن مادری که هر فرزندش که می‌رفت جبهه و شهید می‌شد، فرزند دیگری را می‌فرستاد و ۹ فرزند او یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند و گفت: «اگر باز هم فرزند داشتم، باز هم می‌فرستادم.»

معاون رئیس‌جمهور بیان کرد: اگر صبوری، همراهی و حمایت این مادران، همسران و … نبود جامعه‌ای با این همه فداکاری ساخته نمی‌شد. آن‌ها مانند شهید عمل کردند و بعد از شهید هم در حال عمل هستند. آن‌ها در معرفی خط شهدا پرچم‌های به اهتزاز در آمده آن‌ها هستند. خانواده‌های شهدا رسانه و همچنین ادامه‌دهنده راه شهدا هستند.

وی تصریح کرد: شما خانواده شهیدان، بهترین کسانی هستید که سبک زندگی، تفکر، هستی‌شناسی، غایت‌نگری، زیرکی و زرنگی شهید را می‌توانید تعریف کنید.

قاضی‌زاده گفت: میدان جهاد و مبارزه مانند دفاع مقدس مانند یک پادگان تربیتی است. جنگ ما مانند یک دانشگاه انسان‌ساز بود. ما در چهره بعضی از شهدا در سن جوانی عرفای بزرگی می‌بینیم. آن‌ها برای خدا به میدان‌های مبارزه آمدند، خود را در اختیار خدا قرار دادند و خدا هم آن‌ها را تربیت کرده، رشد داده، به مقامات بالا و کمال رساند.

رئیس بنیاد شهید افزود: شهدا یک ملت بودند. مسیر مبارزه آن‌ها را این گونه ساخته است. انسان اگر رابطه خود را با خدا اصلاح کند و در آن صداقت به خرج دهد، خداوند او را بزرگ کرده و محبوب مؤمنین قرار می‌دهد.

وی در پایان گفت: ملت ایران قدرشناس شهدا هستند. شهدا وحدت‌بخش جامعه هستند. ما می‌بینیم وقتی بعد از چندین سال شهیدی تفحص می‌شود و استخوانی از او می‌آید، مردم جمع می‌شوند برای تشییع پیکر آن شهید. خیال مردم به نام و عشق شهدا آسوده است.

منبع: فارس

کد خبر 690234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.