بیش از ۹۹ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد چهارمحال‌وبختیاری هستند

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال‌وبختیاری گفت: آمار افراد تحت حمایت کمیته امداد استان در سال گذشته از نظر جمعیتی ۱۰۳ هزار نفر بود که در حال حاضر ۹۹ هزار و ۱۰۰ نفر است و از حدود یک سال و نیم قبل تاکنون، چهار هزار نفر از چرخه حمایتی کمیته خارج شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جاسم محمدی امروز_ دوشنبه سوم مهرماه _ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ملاک برای خروج افراد از چرخه حمایتی در هر سال حقوق و مزایای اداره کار است و اگر مددجو به این درآمد برسد به عنوان خودکفا اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال خردادماه جشن خودکفایی داشتیم و دو هزار نفر را از چرخه حمایتی خارج کردیم، افزود: آمار افراد تحت حمایت کمیته امداد استان در سال گذشته از نظر جمعیتی ۱۰۳ هزار نفر بود، در حال حاضر ۹۹ هزار و ۱۰۰ نفر هستند و از حدود یک سال و نیم قبل تاکنون، چهار هزار نفر از چرخه حمایت خارج شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: تلاش داریم تا پایان سال، دو هزار مددجوی دیگر از چرخه حمایتی به همین سبک خارج شوند.

محمدی تصریح کرد: نیمی از این ایجاد اشتغال در سطح کشور بر عهده کمیته است، از این‌رو از سال گذشته برای ایجاد اشتغال یک تبصره داشتیم و دولت و مجلس این اجازه را به کمیته امداد داد که برای محرومان و نیازمندان که تحت حمایت کمیته امداد نیستند و دهک یارانه آن‌ها یک تا پنج است، تسهیلات اشتغال با شرایط مددجویی ارائه دهد.

وی ادامه داد: امسال سامانه حیات شکل گرفته است که افراد با دهک یارانه یک تا پنج می‌توانند در این سامانه مراحل را انجام دهند و به دلیل اینکه کار دستی صورت نمی‌گیرد شفافیت کار در حوزه اشتغال را نشان می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: سقف تسهیلات در سال جاری بسته به شغل می‌تواند تا ۱۵۰ میلیون تومان باشد که از محل تبصره ۱۸ است.

محمدی افزود: امسال براساس پیش‌بینی‌ها باید حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ شغل در استان ایجاد کنیم که از این تعداد حداکثر پنج هزار و ۲۵۰ شغل متعلق به افرادی است که تحت حمایت نهادهای حمایتی نیستند، دهک یارانه یک تا پنج دارند و می‌توانند از تسهیلات اشتغال‌زایی بهره برند.

کد خبر 690185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.