علت ساخت‌وسازهای غیرمجاز طولانی بودن روند اخذ پروانه است

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: طولانی بودن روند اخذ پروانه ساختمانی در شهرداری، بالا بودن هزینه‌های بیمه و نظام مهندسی از دلایل ساخت‌وسازهای غیرمجاز است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، محمدمهدی نیکونژاد اظهار کرد: رسیدگی به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در جلسه این کمیسیون مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وی افزود: با نظارت دقیق بر ساخت‌وسازهای شهری مقرر شد تعداد پرونده‌هایی که به کمیسیون ماده صد ارجاع داده می‌شود با تعداد صورت جلساتی که توسط واحد اجراییات شهرداری انجام می‌شود مقایسه شود، همچنین با بررسی تصاویر هوایی هر پلاک در چند سال اخیر می‌توان ساخت و سازهای غیر مجاز را شناسایی و جلوی ادامه فعالیت آن گرفته شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه با توجه به شکایات مردم در راستای اینکه پرونده تخلف بعضی پلاک‌ها به کمیسیون ماده صد ارجاع و بعضی دیگر با وجود تخلف به کمیسیون ارجاع نمی‌شود، خاطرنشان کرد: قرار است به طور جدی مدیران مربوطه برای رسیدگی عادلانه پیگیر حل موضوع باشند.

نیکونژاد یکی از شیوه‌های مناسب برای تأیید یا رد تخلف را استفاده از فناوری‌های روز و عکس‌های هوایی دانست و ادامه داد: سازمان فناوری اطلاعات شهرداری هر ساله عکس‌ها و تصاویر هوایی شهر را در اختیار دارد و با مقایسه‌ای از سال جاری و چند سال گذشته می‌توان پی ببرد پلاک مورد نظر قبلاً چه ماهیتی داشته و اکنون در چه وضعیتی است.

وی تصریح کرد: فرآیند اخذ پروانه در شهرداری طولانی است و ضرورت دارد با تدابیر مناسب در معاونت معماری و شهرسازی این فرآیند کاهش پیدا کند تا مورد نارضایتی شهروندان قرار نگیرد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: طولانی بودن روند اخذ پروانه ساختمانی در شهرداری، بالا بودن هزینه‌های بیمه و نظام مهندسی از دلایل ساخت‌وساز غیرمجاز است.

کد خبر 690181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.