بهسازی خیابان سپه بندرانزلی پس از ۲۰ سال

رئیس شورای اسلامی شهر بندرانزلی گفت: بهسازی خیابان سپه در بافت تاریخی شهر پس از حدود ۲۰ سال به طول بیش از ۷۵۰ متر با حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

شعبان جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خیابان سپه (ابوذر غفاری) با بیش از یکصد سال قدمت یکی از خیابان‌های تاریخی و فرهنگی بندرانزلی است و بازار و بسیاری از مغازه‌های قدیمی شهر در آن قرار دارد.

وی افزود: در گذر زمان سنگ فرش و بخشی از موزاییک‌های خیابان سپه فرسوده و شکسته و چاله‌هایی در آن ایجاد شده بود، اما طی ۲۰ ساله گذشته اقداماتی در جهت بهسازی این خیابان انجام نشده بود.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی خاطرنشان کرد: بحث بهسازی خیابان سپه از دوره اول تا پنجم شورای اسلامی شهر مطرح بود اما اجرای پروژه به دلیل اختلاف نظرات به تأخیر افتاد که در نهایت مردادماه امسال تصمیم گرفتیم اجرای پروژه را آغاز کنیم.

جعفری با بیان اینکه این طرح از طریق آگهی مناقصه عمومی با اعتباری بیش از ۱۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرداری انزلی طی شش ماه کاری به پیمانکار واجد شرایط واگذار شده است، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا بخشی از اعتبارات این پروژه را از محل بازآفرینی شهری تأمین کنیم.

وی با بیان اینکه بهسازی خیابان سپه به طول بیش از ۷۵۰ متر و عرض متغیر ۹ تا ۱۰ متر با حدود ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است، اظهار کرد: اجرای کف سازی، جانمایی گلدان، نصب صندلی و چراغ‌های روشنایی در این خیابان پیش بینی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر انزلی افزود: با توجه به اینکه واحدهای تجاری و مسکونی بسیاری در خیابان سپه قرار دارد، در این پروژه پیاده رو و مسیرهای تردد وسایل نقلیه شخصی و خودروهای امدادی پیش بینی شده است.

جعفری خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی و بهسازی زیرساخت‌های شهری همواره با تخریب و سر و صدا همراه بوده و نیازمند همکاری شهروندان است، لذا از صبر و حوصله و همکاری ویژه ساکنان و مغازه داران خیابان سپه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی گفت: خیابان سپه در مسیر دسترسی به آثار تاریخی شیر سنگی و برج ساعت و همچنین میدان اصلی شهر بندرانزلی قرار دارد که با بهسازی آن دسترسی گردشگران به این خیابان تسهیل و موجب رونق اقتصادی بیشتر بازار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده است.

کد خبر 690175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.