خرید تضمینی گندم در همدان از مرز ۴۱۰ هزار تن گذشت

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان تا بیست‌ونهم شهریور به ۴۱۰ هزار و ۵۲۵ تن رسید که نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایمنا، حسین خوانساری اظهار کرد: ۳۱۷ هزار و ۸۷۲ تن گندم تضمینی سال گذشته از کشاورزان استان همدان خریداری شده بود.

وی ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده را ۶۱ هزار و ۷۹۴ میلیارد ریال برشمرد و ادامه داد: تاکنون ۷۱ درصد از مطالبات کشاورزان به مبلغ ۴۳ هزار و ۹۶۳ میلیارد ریال به آنها پرداخت شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان همدان تاکید کرد: در حال حاضر ۱۷ هزار و ۸۳۱ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان نیز در صف پرداخت است.

خوانساری اضافه کرد: شهرستان‌های رزن با ۷۵ هزار و ۴۹۲ تن، نهاوند با ۷۳ هزار و ۸۹۰ تن، کبودرآهنگ با ۷۵ هزار و ۵۶۷ تن گندم و اسدآباد با ۵۸ هزار و ۴۸ تن بیشترین خرید تضمینی گندم را به نام خود ثبت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین همدان با ۳۲ هزار و ۴۲۶ تن، ملایر با ۲۸ هزار و ۳۹ تن، درگزین با ۲۴ هزار و ۲۷۸ تن، بهار با ۱۹ هزار و ۳۰۰ تن، تویسرکان با ۱۶ هزار و ۸۷۴ تن و فامنین با ۶ هزار و ۶۱۱ تن در رده‌های بعدی میزان خرید تضمینی گندم در استان قرار دارند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان همدان گفت: خریداران تضمینی گندم به تفکیک مالکیت، سازمان تعاون روستایی ۲۰۸ هزار و ۲۷۵ تن، بخش خصوصی ۱۶۹ هزار و ۴۶۶ تن، کارخانه‌ها ۱۴ هزار و ۲۲۴ تن و مراکز دولتی ۱۸ هزار و ۵۶۰ تن هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 690174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.