سامانه جامع آمار و اطلاعات شهرداری قم راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری قم با بیان اینکه طراحی سامانه جامع آمار و اطلاعات شهرداری در حال انجام است، گفت: با راه‌اندازی این سامانه، اطلاعات آماری مورد نیاز به صورت مستمر رصد و پایش می‌شود.

علی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فعالیت حوزه آمار و برنامه‌ریزی در شهرداری قم، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم انجام گرفته طراحی سامانه جامع آمار و اطلاعات شهرداری قم است که در این راستا مشاوری از سال گذشته در نظر گرفته شده تا تمام متغیرهای آماری در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری را شناسایی و برای هر کدام شناسنامه‌ای تهیه کند.

وی افزود: سه هزار و ۷۰۰ متغیر آماری عددی شناسایی شده که از میان آن‌ها ۷۵۰ تا ۸۰۰ مورد شاخص استخراج شده است که در حال پالایش شاخص‌ها هستیم.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری قم خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این سامانه، اطلاعات آماری مورد نیاز به محض وارد کردن اطلاعات کاربر در سیستم مشخص و تعاریف آن‌ها یکسان‌سازی می‌شود.

طاهری پیاده‌سازی این سامانه را زمان‌بر و هزینه‌بر دانست و اضافه کرد: از آنجا که بیشتر اطلاعات این سامانه نرم افزاری است، گزارش‌های داخل آن ثبت می‌شود؛ بنابراین می‌توانیم آمارها را با سال قبل مقایسه کنیم.

وی با اشاره به هدف‌گذاری‌های برنامه راهبردی عملیاتی قم ۱۴۰۴، گفت: به وسیله این سامانه می‌توانیم عملکرد مجموعه را در مقایسه با اهداف تعیین شده در برنامه به صورت مداوم رصد کنیم.

کد خبر 690126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.