توسعه شهر کرمانشاه با مشارکت شهروندان محقق می‌شود

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه گفت: توسعه شهر کرمانشاه تنها با مشارکت شهروندان محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیررضا همایون دولتشاهی امروز _ دوشنبه سوم مهرماه _ با یادآوری تاریخ و فرهنگ غنی شهر کرمانشاه و شهروندان آن، اظهار کرد: با نگاهی به گذشته موارد موفقی از مشارکت شهروندان با مجموعه مدیریت شهری را شاهد هستیم و استفاده از این ظرفیت موفقیت‌آمیز خواهد بود.

وی افزود: مطالبه‌گری‌های منطقی از سوی مردم به عنوان سرمایه انسانی شهرها رکنی اصلی در توسعه شهر است و هنگامی که شهروندان خواستار توسعه و تحول در شهر باشند مجموعه مدیریت شهری نیز وظیفه دارد زمینه مشارکت آن‌ها را فراهم کند.

مشاور شهردار و مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: حضور شهروندان و مشارکت آن‌ها در تهیه طرح‌های توسعه شهری مدت‌ها نادیده گرفته شده یا بسیار کمرنگ بوده است.

دولتشاهی تصریح کرد: طی یک سال اخیر با تأکید شهردار کرمانشاه، همکاری بعضی از تشکل‌های مردم نهاد و دستگاه‌ها دولتی همچون شورای اسلامی شهر، فرمانداری و استانداری، مقوله توانمندسازی به همراه آینده‌نگری، توسعه منطقی و متعادل مناطق شهری و شناخت استعدادهای بالقوه و بالفعل به ویژه در مناطق کم‌برخوردار در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: مجموعه شهرداری باید به این یقین برسد که اعتماد مردم بهترین سرمایه مدیریت شهری است و با اعتماد سازی دوسویه در راستای رضایت‌مندی اجتماعی گام بردارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه ادامه داد: تنها می‌توان با اعتمادسازی تعلق شهروندان به محل سکونتشان را بالا برد و شاهد مشارکت بیشتر شهروندان در کنار کارکنان شهرداری بود.

دولتشاهی گفت: مشارکت شهروندان ابزاری قوی و ضروری برای آگاهی در فرایند برنامه‌ریزی مناسب است و هم اکنون بسیاری از کشورهای پیشرفته که در مدیریت شهری خود نتایج موفقی دارند از این ظرفیت به درستی استفاده کرده‌اند.

کد خبر 690117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.