نبود اتوبوس، کابوس ایلامی‌ها در سفر به پایتخت

معاون استاندار ایلام گفت: تامین اتوبوس برای مسیر ایلام - تهران اولویت شرکت‌های حمل و نقل استان باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید هژبری امروز- یکشنبه دوم مهرماه- در جلسه بررسی عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان با اشاره به نارضایتی از شرکت‌های حمل و نقل عمومی به ویژه مسیر ایلام به تهران و سایر مراکز استان‌ها، اظهار کرد: اولویت اصلی ناوگان حمل و نقل عمومی باید ارائه خدمت مطلوب به مردم استان باشد.

وی افزود: اتوبوس به میزان مورد نیاز متقاضیان سفر به سایر شهرستان‌ها و متناسب با نیاز متقاضیان سفر به تهران باید فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با تاکید بر لزوم برخورد اداره کل راهداری حمل و نقل جاده‌ای استان با شرکت‌های حمل و نقل متخلف، خاطرنشان کرد: شرکت‌های نفتی و پالایشگاه برای حمل و نقل پرسنل خود باید از ظرفیت سایر ناوگان‌ها از جمله مینی‌بوس و وَن استفاده کنند.

هژبری با اشاره به اینکه تعداد ۱۳ دستگاه اتوبوس که در قرارداد این شرکت‌ها است که باید در اسرع وقت توسط شرکت‌های حمل و نقل این تعداد اتوبوس عودت داده شوند، ادامه داد: این تعداد اتوبوس در حوزه برون شهری و در راستای حمل و نقل مسافران فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: با نظارت انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل تأمین اتوبوس مسیر ایلام به تهران با توجه به ضرورت و مازاد اتوبوس در سایر مسیرها، انجام شود و در صورتی که اتوبوس مسیر ایلام به تهران توسط شرکت‌های حمل و نقل تأمین نشود، شعبه مهران شرکت ابطال، و سهمیه سوخت و کارت هوشمند آنها نیز غیر فعال خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه تأمین اتوبوس مسیر ایلام به تهران از اولویت‌های استان است، اضافه کرد: برای انتقال زائرین ورودی به مهران می‌توان از ون و خودروهای سواری به سایر شهرها استفاده کرد.

هژیری خاطرنشان کرد: همه ناوگان مکلف هستند از صورت وضعیت برخط استفاده کرده و پلیس راه با متخلفین برخورد و از تردد آنها جلوگیری کند.

وی ادامه داد: استان ایلام ۹۶ دستگاه اتوبوس دارد که از این تعداد ۲۵ دستگاه در محور ایلام به تهران فعالیت دارد، از این تعداد نیز ۱۳ دستگاه اتوبوس با شرکت‌های نفت و گاز قرارداد بسته، اما هیچ‌گونه خدماتی در مسیر رفت و برگشت محور تهران به ایلام ندارند و همین امر موجب مشکلاتی برای مسافران مسیر ایلام- تهران و تهران- ایلام شده است.

کد خبر 690061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.