نگاه اقتصادی بر موقوفات شهرستان تیران وجود ندارد

رئیس اوقاف و امور خیریه تیران و کرون گفت: نگاه اقتصادی و درآمدی بر موقوفات فعلی و توسعه آن در شهرستان تیران و کرون وجود ندارد.

حامد جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بیش از ۹۰ موقوفه انتفاعی در تیران و کرون اظهارکرد: اجاره نامه منظم و برنامه مشخصی برای درآمدزایی این موقوفات وجود ندارد و نفع چندانی از این محل به نیت واقف نمی‌رسد.

وی افزود: خیرین ملک و دارایی خود را برای نیت مشخص وقف کرده‌اند اما عدم برنامه مشخص و به روز رسانی موقوفات باعث شده چندان درآمدی ایجاد نشود.

رئیس اوقاف و امور خیریه تیران و کرون با اشاره به پتانسیل مالی و درآمدی بعضی از موقوفات، خاطرنشان کرد: ملک‌های کشاورزی دارای آب و مستعد برای کشاورزی کمترین استفاده را دارند.

وی ادامه داد: درآمد بخش زیادی از این موقوفات بر اساس نیت واقف باید صرف اداره مساجد، روضه خوانی، فعالیت‌های فرهنگی و رفع نیاز نیازمندان بشود اما به دلیل عدم درآمدزایی هیچ منفعتی نداشته است.

جعفرزاده از به روز رسانی قرارداد اجاره موقوفات تیران و کرون خبرداد و اذعان داشت: با چنین اقدامی درآمدزایی ایجاد و صرف نیت خیرین خواهد شد که بخش زیادی از مشکلات را رفع خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بعضی از مساجد با وجود موقوفه انتفاعی اما به دلیل عدم درآمدزایی دچار مشکل هستند که فرآیندهای اداری برای کیفیت بخشی به این حوزه انجام شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه تیران و کرون با بیان اینکه وقف یکی از فرصت‌های مهم اقتصادی است، تصریح کرد: نبود چنین نگاهی به موقوفات شهرستان باعث شده در برخی از موضوعات با مشکلات مالی متولیان امر روبرو شوند.

وی یادآورشد: در جذب نیت واقفین نیز موضوعات عام المنفعه مثل کمک به بیماران صعب العلاج، دانشجویان و دانش آموزان نیازمند، حمایت از طرح‌های دانش بنیان و توسعه علمی مورد توجه قرار می‌گیرد.

جعفرزاده تجاری سازی موقوفات، تبدیل به احسن و احیا آنها را نیز جز برنامه‌های اخیر اوقاف و امور خیریه تیران و کرون اعلام کرد و گفت: با هم افزایی و به روزآمدی موقوفات بخشی از نیازهای شهرستان در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را رفع خواهیم کرد.

وی یادآورشد: امسال اجاره نامه‌های موقوفات در حال به روز رسانی است که همین موضوع به درآمدزایی کمک کرده و در سال‌های آینده کسب منفعت از آن به سطح بالاتری خواهد رسید.

کد خبر 690031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.